Page 3 - biologie-viii
P. 3
ALEGEți MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!
Conținutul, sistematizat și accesibil, este conceput în maniera unui dialog
permanent, urmat de feedback. Oferă activități prin care profesorul dirijează
1 învățarea în timpul lecțiilor, dar și în afara acestora; furnizează modele
de implicare a elevilor în activități noi: proiecte, portofolii, rezolvarea de
probleme, pentru a le stimula gândirea și a-i provoca în găsirea de noi
soluții!
Maniera inovatoare care provoacă elevul să analizeze, să aplice, să extragă
informații sau să exerseze cunoștințele prin joc didactic, promovând
2 învățarea prin înțelegere și argumentare. Conține activități de învățare
antrenante și dinamice, realizate prin interacțiuni variate (elev-elev,
elev-profesor) pentru a stimula curiozitatea elevului și a-l menține implicat
activ în învățare.
Asigură interdisciplinaritatea, atât prin interpretarea unor grafice, scheme,
3 imagini, texte literare, conținuturi ale unor filmulețe didactice, cât și prin
activități care presupun: competențe digitale, aprecierea matematică a
unor caracteristici, fenomene, procese din mediul ambiant.
Promovează aplicarea cunoștințelor asimilate în situații reale de viață,
4 asigurând transferul informațional și exersarea capacităților de investigație
științifică. Stimulează motivația pentru formarea unor deprinderi de igienă
individuală și colectivă, dar și adoptarea unui stil de viață sănătos, împreună
cu o atitudine responsabilă față de mediul natural.
Conținuturile și activitățile propuse dezvoltă abilitățile sociale ale elevilor:
5 capacitatea de a comunica, coopera, lucrul în echipă și empatia. Elevii
sunt încurajați să dezvolte concepte noi și să exerseze abordări diferite,
fiind provocați să se implice în autoevaluare și interevaluare, precum și în
rezolvarea unor situații-problemă.

