Page 3 - educatie-muzicala-viii
P. 3
ALEGEȚi MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!
Manual atractiv și accesibil prin activități interactive:
1 Manualul se evidențiază printr-un conținut modern și atractiv, structurat
pe activități interactive, precum jocuri didactice și exerciții variate,
asigurând participarea activă a tuturor elevilor, indiferent de nevoile lor
educaționale.
Organizare clară și rubrici care stimulează învățarea
personalizată:
2 Rubricile precum „Portret de compozitor”, „Portofoliu”, „Jurnalul meu
muzical” și „Provocarea creativă” oferă contexte diverse de exprimare
și reflecție. Acestea permit diferențierea sarcinilor și susțin adaptarea
ritmului de învățare, valorificând potențialul fiecărui elev.
Metode didactice centrate pe elev, incluzive și adaptabile:
Manualul promovează metode variate care pot fi ușor adaptate pentru a
3 sprijini învățarea individualizată, facilitând și implicarea elevilor cu CES în
procesul educațional. Aceste metode sprijină dezvoltarea competențelor
prin transformarea conținutului muzical în experiențe accesibile și
relevante.
Repertoriu muzical divers și adaptabil intereselor elevilor:
4 Se oferă un echilibru între muzica clasică și genuri muzicale contemporane,
apropiate de gusturile adolescenților. Această abordare oferă ocazia elevilor
de clasa a VIII-a să relaționeze afectiv și cognitiv cu repertoriul propus, în
funcție de nivelul lor de receptivitate.
Dezvoltarea aptitudinilor muzicale prin mijloace variate:
Manualul încurajează atât exprimarea vocală, cât și dezvoltarea tehnicii
5 instrumentale, prin intermediul unor instrumente accesibile precum
blockflöte, chitară, instrumente de percuție ușoară sau percuție corporală.
Activitățile permit exprimarea creativă și accesul egal la actul artistic prin
interpretarea unui repertoriu variat și adaptat vârstei elevilor.