Page 3 - geografie-viii-b
P. 3

ALEGEți MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!







                                Manualul are un conținut academic complet o structură logică și progresivă, organizată pe
                                                                          ,
                 1              unități, respectând logica internă a geografiei (ex: relief, climă, hidrografie, soluri și vegetație,
                                populație, așezări, economie, mediu etc). Oferă informații actualizate, datele statistice demografice,
                                economice, de mediu sunt recente și validate. Manualul conecteaza geografia cu istoria, economia,
                                ecologia, sociologia și chiar educația culturală, pentru a oferi o imagine holistică.





                                Acest  manual  ofera  un  suport  vizual detaliat,  echilibrat  cromatic,  divers  și  de  calitate.  Sunt

                                inserate    hărți  fizice,  administrative,  climatice,  demografice,  economice  etc.,  la  scări  adecvate,
                 2              ușor de citit și interpretat. Sunt inserate diagrame și grafice explicative, pentru a ilustra fenomene
                                complexe (ex: evoluții hidrologice, variații climatice, structura populației, evoluția economică).
                                Fotografii  de  calitate  superioară  ale  reliefului,  peisajelor,  orașelor,  activităților  umane,  florei
                                și faunei completează textul și stimulează imaginația. Nu în ultimul rând, s-au adăugat desene
                                tematice și schițe, pentru a simplifica și explica concepte greu de vizualizat (ex: tipuri genetice de
                                relief, procese geomorfologice).




                                Manualul evidentiază elemente didactice și pedagogice  de bază, prin limbaj accesibil, clar, concis și
                                adaptat nivelului de înțelegere al elevilor, fără a sacrifica rigoarea științifică. Elevii beneficiază de definiții
                 3              clare ale termenilor-cheie, la începutul fiecărei activități/unități, exerciții și aplicații diverse, exerciții de
                                interpretare a hărților, diagramelor și graficelor, probleme și studii de caz, activități practice, realizarea de
                                profile topografice simple, observarea unor fenomene locale, teme de cercetare, prezentări, realizarea
                                unor hărți proprii, activități de tip „Știai că...?” sau „Descoperă”, recapitulare  și autoevaluare la sfârșitul
                                unităților, pentru a facilita fixarea informațiilor esențiale.





                                Întregul conținut al manualului este orientat spre realitate și aplicabilitate , spre dezvoltarea gândirii
                                critice. Sunt frecvente conexiuni cu viața cotidiană, prin explicarea relevanței geografiei în viața de
                 4              zi cu zi (ex: comportament adecvat în caz de hazarduri, impactul schimbărilor climatice, importanța
                                resurselor, organizarea administrativă). Studiile de caz concrete vizează diferite regiuni ale României
                                și ilustrează conceptele teoretice. Sunt abordate provocările geografice actuale, cu care se confruntă
                                România (ex: poluare, urbanizare, dezvoltare regională inegală), dar și rolul de cetățeni activi al elevilor,
                                prin înțelegerea importanței protejării mediului și dezvoltării durabile a României.





                                Pentru  cadrele  didactice manualul  reprezintă  o  bază  solidă  pentru  planificarea  orelor,
                                oferind exemple și informații actualizate, fiind în concordanță cu programa școlară în vigoare,
                                asigurându-se că acoperă toate competențele și conținuturile obligatorii. Oferă metode și strategii
                 5              didactice inovatoare (ex: învățarea bazată pe proiecte, studii de caz, dezbateri), activități de învățare

                                diferențiată pentru elevi cu nevoi speciale sau cu un nivel diferit de pregătire, sugestii pentru
                                integrarea TIC (Tehnologia Informației și a Comunicațiilor) în lecții (ex: utilizarea hărților digitale,
                                a resurselor și aplicațiilor online, a software-urilor GIS), cât și modalități de evaluare formativă și
                                sumativă, cu exemple de itemi sau rubrici de evaluare.
   1   2   3   4