Page 3 - geografie-viii-l
P. 3
ALEGeȚi MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!
Manualul de Geografie pentru clasa a VIII-a este un manual modern,
1 fiind accesibil tuturor elevilor. Reprezintă o bază pentru cunoașterea și
înțelegerea României și a geografiei României. Manualul este construit pe
sistemul unor lecții organizate pe pagini duble, cu activitățile și informațiile
(hărți, texte, date) interconectate prin activități de învățare.
Manualul utilizează cele mai eficiente metode de învățare promovate de
științele educației și de programa pentru clasa a VIII-a. Îmbină, la fiecare capitol
2 și lecție, componentele destinate învățării: suporturi cartografice și grafice,
tabele, întrebări exploratorii și de fixare, fotografii, texte explicative simple
(care nu abundă în denumiri), termeni, rezumate, activități complementare
(studii de caz, joc de rol, proiecte, portofolii, exerciții de gândire critică, extinderi,
investigații, activități independente și de grup etc.).
Hărțile sunt integral originale, iar datele de informare (județe, orașe, date
demografice și economice) sunt foarte actuale (2024, după INS etc.).
3 Cuprinde toate activitățile practice din programa școlară, are referiri de învățare
la nivel local (orizontul local, localitatea, regiunea, județul) și abordează
teme și activități referitoare la schimbări ale mediului, dezvoltarea durabilă,
dezvoltarea regională, resursele alternative etc.
Manualul cuprinde rezumate, teste (de autoevaluare și evaluare), un
test final, bareme, indicații și o versiune digitală complementară, cu
activități și imagini atractive. De asemenea, sugerează teme pentru portofolii,
4 proiecte și investigații.
Finalitățile principale ale manualului sunt: atragerea elevilor spre geografie
și geografia României, formarea capacităților de a cunoaște și de a înțelege
propria țară, corelarea cu viața cotidiană, dezvoltarea interesului general
pentru învățare și dezvoltarea unei gândiri critice.
Manualul cuprinde, la fiecare lecție, trei niveluri: elementar (pagina de stânga),
mediu (pagina de dreapta, sus) și un nivel mai înalt (dezvoltări, activități, teme
complementare), pe pagina de dreapta, jos. Este însă un manual accesibil pentru toți
5 elevii.
Este însoțit de un sistem de instruire care facilitează învățarea activă și personalizată
a Geografiei României, cuprinzând, printre altele: Caietul elevului, Fișe de învățare,
autoevaluare și de evaluare, Ghidul profesorului (ghid metodologic general pentru
gimnaziu), Cartea profesorului pentru clasa a VIII-a (cu o parte științifică și o parte
metodică) și România. Atlas geografic școlar, într-o formă revizuită și actualizată.

