Page 3 - istoria-comunismului-xii
P. 3

ALEGEți MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!






                                Pe lângă obișnuitele rubrici ale unui manual de istorie (Analizează, Descoperă,

                 1              Aprofundează, Știai că, Termeni-cheie etc.), manualul conține peste 30 de tipuri
                                de activități structurate metodologic, dintre care, la rândul lor, numai fișele
                                sunt de cel puțin 10 feluri, în vederea unei abordări cât mai moderne și solide
                                a competențelor generale și specifice.







                                Conținuturile obligatorii sunt tratate în litera și spiritul programei școlare, ale

                                cărei obiective sunt atinse prin conținut științific de ultimă oră din domeniul
                 2              cercetării  și  studiului  totalitarismelor,  pe  baza  unei  bibliografii  adecvate
                                tematicii. Sunt folosite, de asemenea, și surse orale (supraviețuitori ai detenției
                                politice etc.), precum și surse de arhivă (CNSAS, Arhivele Naționale ale României,

                                Arhive CIA ș.a.).







                                Structura  și  perspectiva  metodologică  reflectă  cerințele  și  sugestiile  din

                 3              programă, înscriindu-se prin dinamică și claritate în trendurile actuale, prin
                                punerea accentului pe dezvoltarea capacității cognitive și a discernământului

                                elevilor de 18–19 ani, al căror spirit critic trebuie încurajat, în contextul unei
                                societăți supuse tot mai mult mijloacelor elaborate de diversiune și manipulare.








                                Manualul are o structură solidă și este realizat după criterii estetice, astfel încât

                 4              ilustrația (fotografii, hărți, grafică diversă etc.) se constituie atât în material didactic
                                complementar textelor, cât și în mijloc de atracție pentru elevi și profesori, prin
                                sugestie și stimulare a unor zone mai puțin exploatate, cum ar fi asociațiile inter
                                și transdisciplinare, precum și metaistorice.








                                Prin concepția psihopedagogică modernă, manualul vine în ajutorul profesorilor și
                                elevilor, astfel încât să poată fi urmărită evoluția regimului comunist pe toate palierele:
                 5              instaurare, consolidare, prăbușire, din punct de vedere politic-ideologic-represiv, social,

                                economic, cultural etc. Este o bază adecvată pentru crearea unui profil al absolventului
                                „comunicativ, creativ, reflexiv, colaborativ, prospectiv, autonom, rezilient, responsabil
                                și etic”.
   1   2   3   4