Page 3 - istorie-viii-b
P. 3

ALEGEți MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!







                 1              Textul  utilizează  numeroase  conexiuni  logice  de  tip  cauză-efect,
                                facilitând exercițiile necesare dezvoltării gândirii critice la elevi.




                                Lecțiile  includ  hărți  utile  pentru  surprinderea  evoluțiilor  istorice.
                                Grafica atractivă ușurează conceperea proiectului didactic și îndeamnă
                 2              la  utilizarea  consistentă  a  manualului  în  cadrul  procesului  instructiv.

                                Manualul oferă extrase din surse istorice relevante, stimulând astfel
                                organizarea  de  scurte  investigații  pentru  înțelegerea  modalității  de
                                reconstituire a trecutului și de elaborare a discursului istoric.






                 3              Vocabularul istoric plasat la sfârșitul manualului oferă oportunitatea

                                însușirii unei terminologii de calitate.





                                Manualul de istorie pentru clasa a VIII-a propune o abordare didactică

                                modernă,  centrată  pe  formarea  competențelor  cognitive  și  a  valorilor
                                atitudinale ale elevilor de gimnaziu. Conținuturile dedicate istoriei românilor


                 4              sunt prezentate într-un limbaj adecvat vârstei, completate de surse istorice
                                variate – hărți, texte, ilustrații –, cu scopul de a cultiva capacitatea elevilor de

                                a interpreta fenomene istorice, de a dezvolta gândirea critică și analitică și
                                de a promova acceptarea diversității culturale, sociale, politice sau de gen.
                                Manualul devine astfel un veritabil ghid într-o călătorie prin epoci și spații,

                                oferind elevilor o perspectivă vie și structurată asupra trecutului.



                                Temele sunt ancorate în universul cotidian al elevilor de 13–15 ani și
                                propun un parcurs atractiv, cu deschideri inter- și transdisciplinare (geografie,
                 5              limba și literatura română, educație plastică etc.).  Structura sa respectă atât

                                logica internă a evenimentelor istorice, cât și principiile didactice, integrând

                                activități variate – aplicații, teme de reflecție, proiecte, exerciții de sinteză și
                                evaluări – adaptate competențelor prevăzute în programă.





                 6              Recapitularea și evaluarea inițială, de capitol și finală permit identificarea
                                cunoștințelor și abilităților elevului pentru a adapta procesul de învățare la

                                nevoile lui.
   1   2   3   4