Page 3 - istorie-viii-b
P. 3
ALEGEți MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!
1 Textul utilizează numeroase conexiuni logice de tip cauză-efect,
facilitând exercițiile necesare dezvoltării gândirii critice la elevi.
Lecțiile includ hărți utile pentru surprinderea evoluțiilor istorice.
Grafica atractivă ușurează conceperea proiectului didactic și îndeamnă
2 la utilizarea consistentă a manualului în cadrul procesului instructiv.
Manualul oferă extrase din surse istorice relevante, stimulând astfel
organizarea de scurte investigații pentru înțelegerea modalității de
reconstituire a trecutului și de elaborare a discursului istoric.
3 Vocabularul istoric plasat la sfârșitul manualului oferă oportunitatea
însușirii unei terminologii de calitate.
Manualul de istorie pentru clasa a VIII-a propune o abordare didactică
modernă, centrată pe formarea competențelor cognitive și a valorilor
atitudinale ale elevilor de gimnaziu. Conținuturile dedicate istoriei românilor
4 sunt prezentate într-un limbaj adecvat vârstei, completate de surse istorice
variate – hărți, texte, ilustrații –, cu scopul de a cultiva capacitatea elevilor de
a interpreta fenomene istorice, de a dezvolta gândirea critică și analitică și
de a promova acceptarea diversității culturale, sociale, politice sau de gen.
Manualul devine astfel un veritabil ghid într-o călătorie prin epoci și spații,
oferind elevilor o perspectivă vie și structurată asupra trecutului.
Temele sunt ancorate în universul cotidian al elevilor de 13–15 ani și
propun un parcurs atractiv, cu deschideri inter- și transdisciplinare (geografie,
5 limba și literatura română, educație plastică etc.). Structura sa respectă atât
logica internă a evenimentelor istorice, cât și principiile didactice, integrând
activități variate – aplicații, teme de reflecție, proiecte, exerciții de sinteză și
evaluări – adaptate competențelor prevăzute în programă.
6 Recapitularea și evaluarea inițială, de capitol și finală permit identificarea
cunoștințelor și abilităților elevului pentru a adapta procesul de învățare la
nevoile lui.

