Page 3 - matematica-viii
P. 3
ALEGEți MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!
Pornind de la competențele prevăzute în programa școlară, autorii
1 au gândit structura, textele și cerințele pentru elevi, astfel încât să îi
pună pe aceștia în situații de învățare care să contribuie la formarea
competențelor-cheie necesare pentru dezvoltarea profilului de formare
al absolventului.
Manualul are ca obiectiv principal contribuția disciplinei la formarea unui
absolvent care are un grad crescut de independență, gândind și acționând
2 analitic și critic, stabilindu-și obiective și asumându-și decizii asupra
propriei învățări, capabil să lucreze eficient în echipă, dovedind respect
pentru ceilalți și aducând plusvaloarea pentru o viață mai bună. Astfel,
manualul valorizează atât elemente tradiționale, cât și moderne din zona
didacticilor și metodelor de predare-învățare.
Manualul cuprinde probleme rezolvate și din perspectiva noutății unor
3 etape de raționament sau a unor metode/tehnici, considerând că acestea
nu sunt accesibile oricărui elev, deci venind în sprijinul acelor elevi care,
fără exemplificare, nu ar fi reușit să parcurgă întregul raționament. Astfel,
problemele rezolvate din manual sunt esențiale pentru învățare.
4 Manualul prezintă exemple, contraexemple și exerciții rezolvate . Acestea au
fost incluse de autori în baza unei selecții riguroase, având rolul de a asigura
buna înțelegere a conceptelor și aplicarea acestora.
Pentru anumite texte matematice, mai ales cele care introduc noi concepte,
5 în manual se găsesc alternative pentru lectura textului de bază, însoțindu-l
cu reformulări, contextualizări, reprezentări ale informației în mai multe
feluri, totul pentru a facilita învățarea.
În concluzie, manualul este bine structurat, oferă o bază solidă de concepte fundamentale și
exemple practice, probleme și explicații clare. Include aplicații din viața reală și ajută elevii să
înțeleagă relevanța matematicii în diverse domenii.