Page 3 - religie-i-b
P. 3

ALEGEți MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!







                 Manualul de Religie. Cultul ortodox, clasa I reprezintă un instrument educațional valoros, care reușește să îmbine conținutul
           religios cu metode de predare atractive și eficiente. Prin povești captivante, activități creative și ilustrații sugestive, manualul captează
           interesul elevilor și îi ajută să asimileze valorile creștine într-un mod natural și profund. Manualul urmărește dezvoltarea morală a
           copiilor şi formarea comportamentului religios-moral prin valorificarea activă, în acord cu valorile moral-religioase a diferitelor aspecte
           propuse de conţinuturile învăţării.
                 Accesibilizarea conținuturilor și simplificarea mesajului biblic și moral îl fac să ajungă la inima copilului, pentru a răspunde
           nevoilor și intereselor sale de cunoaștere, făcând din ora de religie o sărbătoare, o bucurie de a învăța lucruri noi și  de a transmite
           cuvântul iubirii creștine.
                 Astfel,  acest  demers  pedagogic  s-a  realizat  prin  variate  strategii  didactice,  care  depășesc  conținutul  teoretic  și  fac  apel  la
           experienţele de viaţă ale copiilor.
                 Acest manual îi învață pe elevi:
                 n Să știe că omul își arată iubirea față de Dumnezeu în biserică și în societate. Punând întrebări, provocându-i pe copii să
           adreseze propriile întrebări, răspunzând la nevoile lor de a şti, prin activităţi care îi ajută în plan cognitiv şi psihoafectiv încă de la
           debutul lor în lumea şcolii, vor descoperi că Dumnezeu este cel care ne iubește infinit.
                 n Să facă gesturi din credință și iubire. Învățând că rugăciunea e vorbire a sufletului cu Dumnezeu, vor analiza aspecte diferite:
           cum stai când vorbeşti cu Dumnezeu, ce cuvinte spui, cum le spui, ce simţi când le spui, la ce te mai gândeşti când le spui, pentru ce/
           cine te rogi, cu cine te rogi, care sunt binefacerile rugăciunii.
                 n Să fie oameni credincioși și buni. Să cultive ascultarea, răbdarea, respectul între semeni, recunoștința, bunătatea, autocontrolul,
           responsabilitatea, iubirea, iertarea.
                 n Să trăiască împreună cu ceilalți, în bună înțelegere și armonie, respectând tradițiile și cultura, natura și oamenii.


           Elemente de originalitate:



                 1. Conținuturile sunt prezentate ca scurte dialoguri între membrii familiei, facilitând învățarea prin descoperire și accesibilizând
           mesajele, conform particularității de vârstă ale elevilor. Lecțiile sunt organizate și proiectate logic, astfel încât cunoștințele însușite
           anterior de către elevi să se integreze și să asigure o înaintare progresivă către învățare. Manualul folosește un limbaj accesibil, povești
           cu tâlc, imagini sugestive și personaje apropiate de universul copilăriei, facilitând înțelegerea valorilor creștine într-un mod natural și
           plăcut pentru elevii de clasa I.
                 2. Propunerile de activităţi ludice la care elevii sunt solicitaţi, prin demers inductiv, fac referire la experienţe de viaţă personale,
           la mediul şcolar sau familial sau în urma observării naturii, reprezentând un factor de dezvoltare creativită și de comunicare, printr-o
           modalitate  facilă  şi  îndrăgită  de  copii.  Conținutul  include  jocuri  didactice,  activități  de  desen,  dramatizare,  lucru  în  echipă  sau
           recunoaștere de imagini, care implică activ copilul și transformă ora de religie într-un spațiu viu de descoperire și reflecție.
                 3. Tipurile de învățare vizate și sarcinile de învățare formulate în manual se bazează pe participarea conștientă și activă a elevilor
           la actul învățării, pe interiorizarea progresivă și transpunerea cunoștințelor teoretice în comportamente corspunzătoare. Manualul
           transmite valori precum iubirea, respectul, bunătatea și iertarea, contribuind la dezvoltarea caracterului copiilor și la formarea unei
           relații armonioase cu ceilalți – aspect esențial în educația timpurie.
                 4. Manualul include secvențe de fixare și consolidare a cunoștințelor asimilate, de operare cu acestea în contexte concrete de
           viață, inspirând și stimulând elevii în trăirea și exprimarea credinței și a iubirii creștine. Este ușor de folosit și atractiv pentru profesori,
           având structura clară, ilustrațiile inspirate și sugestiile metodice care oferă sprijin cadrelor didactice în organizarea lecțiilor. Manualul
           devine astfel un instrument util, care încurajează diversificarea demersului didactic și adaptarea la nevoile clasei.
                 5.  Manualul  respectă  ansamblul  exigențelor  privind  structura  și  coerența  logică  a  volumului  informațiilor,  a  caracterului
           interdispcilinar al conținuturilor și concordanța dintre diferențiere și flexibilitate. Conectarea între școală, familie și comunitate este
           un aspect important urmărit constant. Temele abordate încurajează dialogul cu părinții și valorifică tradițiile creștine, contribuind la o
           educație religioasă integrată, în care copilul se regăsește afectiv și spiritual.
   1   2   3   4