Page 92 - educatie-muzicala-viii
P. 92
90
Rezolvarea testelor de evaluare și autoevaluare
U1 – Evaluare (p. 20): 1. A; 2. F; 3. A; 4. A; 5. F; 6. F; 7. A; 8. F; 9. F.
U2 – Evaluare (p. 26): I. 1. A; 2.F; 3.F; 4.A; 5.F.; II. 1.c.; 2.b.; 3.c.; 4.b.
U3 – Evaluare (p. 40): I. a. A, b. F, c. F, d. F; II. 1. a, 2. b; 3. obiceiuri de toamnă-iarnă și obiceiuri de primăvară-
vară; Ajun, flăcăi; colind la fereastră.
U4 – Evaluare (p. 48): 1. b.; 2. a.; 3. c.; 4. a.; 5. b.
U5 – Evaluare (p. 58): 1. (de la dreapta la stânga) ritm sincopat; ritm sincopat; rimt punctat; ritm punctat.
U6 – Evaluare (p. 72): I. a: instrumental, trei; b. dramatic; c. uvertură; d. Suportul literar al unui gen muzical
dramatic; e. orchestral, patru; II. 1.a.; 2.b.; 3.b.; 4.a.
U7 – Evaluare (p. 86): I. 1. b.; 2. c.; 3. c.
Moment de reflecție
Notă: Autoevaluează-ți parcursul de învățare în acest an școlar la disciplina Educație muzicală. Marchează cu
X căsuțele corespunzătoare nivelul asimilat: S – satisfăcător, B – bine, FB – foarte bine.
Unitatea Achizițiile mele Nivel asimilat
Știu să cânt vocal S B FB
U1.
Cunosc aspectele tehnice ale unui instrument muzical
Cânt vocal și instrumental
Recunosc și pot reda principalele gesturi dirijorale
Știu principalele caracteristici ale sistemului modal
U2. Pot identifica structurile modale dintr-un text muzical
Organizări sonore modale Recunosc și pot construi structuri modale de 6 și 7 sunete
Știu să construiesc și să numesc modurile de 8 sunete
U3. Știu să clasific genurile muzical-folclorice
Elemente de folclor muzi- Pot identifica dansuri din diverse zone geografice ale României
cal: tradiţii, obiceiuri, dan-
suri din diverse zone geo- Pot descrie obicieiuri și tradiţii specifice folclorului anatompurilor
grafice Am învăţat cântece și melodii din repertoriul ocazional și neocazional
Cunosc principalele caracteristici ale sistemului tonal
U4. Pot construi tonalităţi majore și minor cu 2 alteraţii constitutive
Organizări sonore tonale Cunosc noţiunile asociate cu sistemul tonal: armură, variante modale; carac-
teristicile modului major/minor
Recunosc ritmul punctat și sincopat
U5. Știu ce sunt măsurile eterogene
Procedee variaţionale Recunosc principale procedee variaţionale
ritmice și melodice Pot alcătui acompaniamente ritmice pentru cântecele studiate
Pot compune un fragment muzical folosind procedeele componistice studiate
Pot identifica elementele de structură în forma de rondo
U6.
Pot identifica elementele de structură în genuri complexe precum: simfonia,
Genuri și forme muzicale
concertul instrumental; genurile muzical-dramatice