Page 92 - educatie-muzicala-viii
P. 92

90


                  Rezolvarea testelor de evaluare și autoevaluare


            U1 – Evaluare (p. 20): 1. A; 2. F; 3. A; 4. A; 5. F; 6. F; 7. A; 8. F; 9. F.
            U2 – Evaluare (p. 26): I. 1. A; 2.F; 3.F; 4.A; 5.F.; II. 1.c.; 2.b.; 3.c.; 4.b.
            U3 – Evaluare (p. 40): I. a. A, b. F, c. F, d. F; II.  1. a, 2. b; 3. obiceiuri de toamnă-iarnă și obiceiuri de primăvară-
         vară; Ajun, flăcăi; colind la fereastră.
            U4 – Evaluare (p. 48): 1. b.; 2. a.; 3. c.; 4. a.; 5. b.
            U5 – Evaluare (p. 58): 1. (de la dreapta la stânga) ritm sincopat; ritm sincopat; rimt punctat; ritm punctat.
            U6 – Evaluare (p. 72): I. a: instrumental, trei; b. dramatic; c. uvertură; d. Suportul literar al unui gen muzical
          dramatic; e. orchestral, patru; II. 1.a.; 2.b.; 3.b.; 4.a.
            U7 – Evaluare (p. 86): I. 1. b.; 2. c.; 3. c.


                                          Moment de reflecție

            Notă: Autoevaluează-ți parcursul de învățare în acest an școlar la disciplina Educație muzicală. Marchează cu
          X  căsuțele corespunzătoare nivelul asimilat: S – satisfăcător, B – bine, FB – foarte bine.


           Unitatea              Achizițiile mele                                          Nivel asimilat
                                 Știu să cânt vocal                                        S     B     FB
           U1.
                                 Cunosc aspectele tehnice ale unui instrument muzical
           Cânt vocal și instrumental
                                 Recunosc și pot reda principalele gesturi dirijorale
                                 Știu principalele caracteristici ale sistemului modal
           U2.                   Pot identifica structurile modale dintr-un text muzical

           Organizări sonore modale  Recunosc și pot construi structuri modale de 6 și 7 sunete
                                 Știu să construiesc și să numesc modurile de 8 sunete
           U3.                   Știu să clasific genurile muzical-folclorice
           Elemente  de  folclor  muzi-  Pot identifica dansuri din diverse zone geografice ale României
           cal:  tradiţii,  obiceiuri,  dan-
           suri  din  diverse  zone  geo-  Pot descrie obicieiuri și tradiţii specifice folclorului anatompurilor
           grafice               Am învăţat cântece și melodii din repertoriul ocazional și neocazional

                                 Cunosc principalele caracteristici ale sistemului tonal
           U4.                   Pot construi tonalităţi majore și minor cu 2 alteraţii constitutive
           Organizări sonore tonale  Cunosc noţiunile asociate cu sistemul tonal: armură, variante modale; carac-
                                 teristicile modului major/minor
                                 Recunosc ritmul punctat și sincopat

           U5.                   Știu ce sunt măsurile eterogene
           Procedee variaţionale   Recunosc principale procedee variaţionale
           ritmice și melodice   Pot alcătui acompaniamente ritmice pentru cântecele studiate
                                 Pot compune un fragment muzical folosind procedeele componistice studiate

                                 Pot identifica elementele de structură în forma de rondo
           U6.
                                 Pot identifica elementele de structură în genuri complexe precum: simfonia,
           Genuri și forme muzicale
                                 concertul instrumental; genurile muzical-dramatice
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97