Page 64 - educatie-sociala-viii
P. 64

Unitatea 3       Lecția 14: Mijloace moderne de economisire



            1.  Aplică

           a) Dacă deții un card bancar cu aplicație de internet banking sau mobile banking, verifică dacă banca
         oferă serviciul Round-up (rotunjire) și activează-l.
           b) Confecționează o pușculiță folosindu-ți creativitatea și economisește în fiecare lună.


            2.  Reflectează
           Care crezi că sunt motivele pentru care cei mai mulți oameni nu economisesc? Identifică minimum
         cinci astfel de motive.

            3.  Verifică dacă ai înțeles

           Folosind metoda „Ciorchinele” desenează în caiet figura de mai jos și completează căsuțele libere.

                                   Metode de economisire





                 Clasice                                             Moderne










            4.  Joc de rol / lucrăm în echipă
           Se dau următoarele 8 alternative de investiție:
           a) Asigurarea de viață cu componentă de economisire; b) Pensia facul-
         tativă administrată privat (pilon III); c) Titlurile de stat; d) Obligațiunile;    Știai că?
         e) Fondurile mutuale; f ) Acțiunile; g) Investițiile imobiliare; h)         1. Conform unui studiu
         Investițiile cu grad ridicat de risc.                                  efectuat în 2022:

           Folosind metoda „Jigsaw” („Mozaic”) formați grupe de câte 8           Mai mult de jumătate din-
         elevi, alocând fiecărui elev câte o cifră de la 1 la 8. Dacă numă-  tre români (53%) nici nu economi-
         rul elevilor din clasă nu este multiplu de 8, ultima grupă va      sesc, nici nu investesc.
                                                                               Aproape o treime dintre
         avea mai puțini elevi.
                                                                          români (27%) păstrează acasă banii
           Etapa 1: timp de 10-15 minute, fiecare elev se va docu-        economisiți.
         menta asupra alternativei de investiție corespunzătoare              Doar  un  român  din  5  (20%)
         cifrei care i-a fost repartizată, folosind manualul, interne-    folosește  metode  moderne  de
         tul sau alte surse, și își va nota ideile pe caiet.              economisire.
                                                                             2. Dacă ar rămâne fără venituri,
           Etapa 2: timp de 10 minute elevii cu aceeași cifră se vor       peste 60% dintre români nu și-ar
         grupa în echipe noi și vor compara notițele, completând cu         putea păstra actualul nivel de trai
         ideile noi pe care le-au aflat de la colegi.                         mai mult de o lună.
           Etapa 3: timp de 15-20 de minute elevii vor reveni în echi-              3. În fiecare an pe 31 oc-
         pele inițiale, fiecare având la dispoziție două minute pentru a           tombrie  se  sărbătoreș-
         prezenta alternativa investițională care i-a fost alocată.                  te Ziua Mondială a Eco-
                                                                                         nomisirii.
        62
        62
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69