Page 58 - educatie-tehnologica-viii
P. 58

56             Consumatori de energie electrică  Unitatea 2




                  RECAPITULARE





           I. Întrebare corectă – răspuns precis
              Formați șase grupe de elevi și alegeți câte un lider. Fiecare grupă va întocmi o listă cu cinci  întrebări refe-
           ritoare la conținutul lecțiilor acestei unități de învățare și le va scrie pe un carton colorat. Profesorul va ghida
           elevii în formularea corectă a întrebărilor.



                                                 CONSUMATORI DE
                                                ENERGIE ELECTRICĂ












              GRUPA 1          GRUPA 2           GRUPA 3          GRUPA 4          GRUPA 5          GRUPA 6
             Elemente de    Circuitele electrice   Consumatori   Consumuri        Metode de       Securitatea și
             limbaj grafic,   dintr-o locuință/  electrocasnici  energetice și   economisire a    sănătatea în
              estetic și        școală                         reflectarea lor în   energiei electrice   muncă specifice
             funcțional în                                        costuri         în locuințe     domeniului
           domeniul electric                                                                        electric

         Organizarea activității:
            Pe rând, liderul fiecărei grupe adresează întrebări colegilor.  Aceștia răspund și fac completări, dacă este cazul.
         Profesorul coordonează activitatea elevilor, apreciază corectitudinea răspunsurilor, adresează întrebări suplimentare.
               Exemplu de listă cu întrebări - grupa 1:
               1.  Ce este o schemă electrică?
               2. Care sunt etapele de parcurs pentru întocmirea unei scheme electrice?
      RECAPITULARE
               3. Ce este un standard ?


            II. Dezbatere privind folosirea tehnologiilor în scopuri benefice omului
            Curentul electric - prieten sau duşman?
                      1. Organizarea activității: Împărțiți tabla în două coloane: „Curentul electric – prieten” și „Curentul
                        electric – dușman”. Formați două grupuri egale care să cuprindă toți elevii clasei. Fiecare grup își
                        alege un lider care să scrie la tablă. Liderii trag la sorți coloana pe care va lucra grupul.
                        2. Notați pe o foaie A4 cât mai multe argumente în favoarea ideii pe care o
                        susțineți, colaborând cu membrii grupului.
                       3. Alternativ, liderii celor două grupuri notează la tablă o idee. Fiecare enunț este
                       argumentat pro și contra de elevii din ambele grupuri.
                     Activitatea se încheie când s-au epuizat ideile din partea ambelor grupuri.
                 Răspundeți la întrebarea: Curentul electric este prieten sau dușman al omului?
            Folosiți materialele din portofoliu pentru a exemplifica utilizarea curentului electric în scopuri
            benefice omului.
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63