Page 5 - geografie-viii-l
P. 5
3
Cuvânt–înainte
Dragi elevi, în acest an școlar, veți învăța Geografia României, o discipli-
nă utilă și atractivă.
Geografia României cuprinde elementele naturale (fizico-geografice) și
pe cele create de om (de geografie umană), precum și interacțiunea dintre
societate și mediul ei de existență, pe care le prezintă și le explică științific.
Veți învăța, astfel, despre: poziția geografică a României, relieful, clima,
apele, vegetația și solurile (care formează geografia fizică a țării) și elemen-
te referitoare la populație, așezări, organizarea administrativ-teritorială,
resurse și activități economice (care formează geografia umană).
De asemenea, veți afla despre caracteristicile mediului înconjurător și
regiunile geografice, teme foarte importante pentru a ne forma o imagine
cât mai completă asupra țării noastre.
Totodată, România și geografia României sunt prezentate în context eu-
ropean și mondial pentru a pune în evidență contribuția și locul țării noastre
în procesul actual de mondializare.
Manualul cuprinde explicațiile corespunzătoare pentru fiecare element
studiat, ilustrări grafice și cartografice, imagini și vă propune activități pentru
exersarea și aprofundarea noilor cunoștințe și formarea unor competențe noi.
Hărțile, îndeosebi, vă vor forma o imagine spațială și funcțională asupra țării.
Există mai multe activități (portofolii, proiecte, investigații, studii de
caz) la care contribuția voastră inovativă, individuală sau colectivă este im-
portantă. Acest lucru vă permite să prezentați anumite idei și opinii refe-
ritoare la posibilitățile de îmbunătățire a diferitelor aspecte studiate și, în
acest fel, să contribuiți la dezvoltarea României în viitor.
Geografia României este oglinda României ca stat și reprezintă baza ori-
căror proiecte de dezvoltare în viitor. Studiind această disciplină, veți avea
o imagine complexă și, în același timp, completă asupra țării în care trăiți.
Autorii

