Page 33 - istorie-viii-l
P. 33
UNITATEA III STUDIU DE CAZ
1. Citește sursa de mai jos și răspunde apoi
cerințelor:
„Traian, trecând Istrul pe podul acesta și fă-
când războiul mai mult cu pază decât cu înfocare,
cu timpul și cu greu învinse pe daci.” (Cassius Dio,
Istoria romană)
a. Menționează de ce a fost necesară construi-
rea Podului de la Drobeta.
b. De ce crezi că Traian a dus „războiul mai mult
cu pază decât cu înfocare”?
2. Alege unul dintre monumentele prezenta-
te în lecție și completează oral următorul tabel:
Numele monumentului
Când și unde a fost construit
Care a fost scopul construcției
Arhitectul sau personalitatea
care a comandat construirea
monumentului
Descrierea monumentului
3. Realizează o bandă desenată cu tema „Răz-
boaiele daco-romane” folosind imagini cu basore-
liefuri de pe Columna lui Traian sau metope de pe
Tropaeum Traiani – monumentul de la Adamclisi.
4. Privește cele două imagini cu monumentul
de la Adamclisi și răspunde cerințelor:
a. Exprimă un punct de vedere legat de impor-
tanța restaurării monumentelor istorice.
b. Documentează-te despre
procesul de restaurare a monu-
mentului de la Adamclisi și scrie
un scurt text despre acesta, pre-
cizând etapele cele mai impor-
tante. Scanează codul QR și poți
afla informații online .
Monumentul de la Adamclisi (reconstituire)
din războaiele daco-romane prin ilustrarea secvențe-
lor de luptă, discursuri ale împăratului, sacrificii, con-
strucții de fortificații și au o valoare etnografică prin
prezentarea veridică a locurilor și a oamenilor locului,
dacii și sarmații. Ruinele monumentului de la Adamclisi (sfârșitul sec. XIX)
GETO-DACII 31

