Page 3 - consiliere-viii-b
P. 3
ALEGEȚi MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!
Într-o societate a cărei structură naște multe întrebări și generează puține răspunsuri adecvate e nevoie ca
profesorul să formeze în jurul adolescentului un „scut” de protecție, care să îi ofere, acestuia și puteri.
Alături de părinți, profesorii ar trebui să construiască o bază atât cognitivă, cât și afectivă, care să-l „alcătuiască”,
să-l întregească pe viitorul tânăr, astfel încât acesta să răzbească în tot ceea ce face.
Manualul este o ancoră pentru toți: profesori-părinți-elevi.
Pentru că simțim că părintele este obligat moral să pună relația mai presus de educație în ceea ce-l privește
pe adolescentul care trece printr-un adevărat „război” cu fiziologia sa, cu mintea sa, această carte este valoroasă
tocmai pentru că oferă unelte cu ajutorul cărora copilul se poate autoanaliza și poate deveni mai puternic.
n De aceea, argumentul numărul 1 este cu siguranță conținutul manualului de față; elevul va afla cum se
poate cunoaște pe sine, va primi indicii despre cum să se organizeze, cum să decidă ce alegeri să facă, va ști cum
să-și potolească tumultul emoțiilor, va primi recomandări excelente despre cum să învețe și cum să se poziționeze
față de procesul învățării, va fi motivat să facă alegeri potrivite sinelui său, atunci când își va dori o carieră. Și toate
acestea cumulate vor fi un adevărat sprijin pentru profesori.
n În ceea ce privește calitatea grafică, a manualului putem afirma că prin designul său elevii vor fi atrași
vizual atât cât să-i tenteze să-l citească. Există un echilibru între conținutul ales (coerent, clar) și modul de exprimare
a cunoștințelor esențiale. Atuul manualului ar fi astfel faptul că permite elevului să înțeleagă mai bine conceptele
și, în același timp, să nu simtă o aglomerație de informații. O minte ordonată va „naviga” cu plăcere prin acest
manual.
n Originalitatea acestui manual poate fi, cu siguranță, un alt element-cheie atractiv pentru elevi.
Insistența cu care se vorbește despre creativitate în zilele noastre a determinat autorii să elaboreze un
manual extrem de ofertant, de generos, în această direcție.
Profesorilor le va fi la îndemână să-și urmeze activitatea la clasă, folosindu-se de acest manual, tocmai pentru
că el conține elemente clare de creativitate, idei foarte „altfel” în desfășurarea conținuturilor, fapt ce va declanșa
un entuziasm vădit față de această disciplină.
n De asemenea, manualul de față permite formarea unei minți structurate, capabilă să înfrunte orice fel de
provocări.
Structurarea manualului, care urmează o linie clară, un grad de dificultate progresiv, ar putea fi un
argument solid pentru a constitui un ghid de dezvoltare a elevului. De ce? Pentru că, așa cum personalitatea
elevului se construiește pas cu pas, așa și prezența unei bune organizări a manualului, face ca aceasta să se adauge
demersului cumulativ profesor-părinte de a crea un viitor adult cu interese potrivite integrării sale în societate.
n Un argument de necontestat al atractivității acestui manual este dat cu certitudine și de faptul că
există o evidentă grijă pentru adaptarea celor scrise la particularitățile de vârstă ale adolescenților și
preadolescenților. Limbajul utilizat, amestecul în doze perfecte dintre termenii corecți din punct de vedere
științific și vocabularul presărat de „cuvinte numai de copii știute” face ca parcurgerea acestuia să fie plăcută, să
stârnească motivația de a-l citi.
Într-un astfel de context, generat de un manual de foarte bună calitate, cadrului didactic nu-i mai rămâne
decât să fie partenerul elevului în parcursul său educațional.
Profesorul va fi ajutat „din umbră” de un colaborator real, autentic și sigur, așa cum este manualul de față.