Page 3 - fizica-viii
P. 3
ALEGEți MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!
Prin modul gradual de abordare a subiectelor, manualul se adresează
tuturor elevilor, indiferent de nivelul interesului față de învățătură. Elevii
1 cu înclinații practice vor găsi în fiecare lecție experimente, aplicații şi
curiozități interesante, întrebări simple, dar relevante, prin care își pot
autoevalua nivelul de cunoștințe. Elevii cu o gândire mai abstractă vor
găsi raționamente științifice, formule și demonstrații relevante, probleme
rezolvate şi propuse spre rezolvare, dar şi subiecte complexe de reflecție.
Manualul se bazează pe ideea că ,,cea mai bună cale de a învăța fizica
2 este făcând fizică”. Suita de investigații propuse în manual la rubrica
„Experimentează” îi angajează pe elevi în a-și pune întrebări, a descoperi,
a da răspunsuri. Astfel, totul capătă semnificație pentru ei, provocându-i
să aplice noile cunoștințe în alte situații, domenii și în propria lor viață.
Informațiile transmise contribuie la formarea și dezvoltarea competențelor/
aptitudinilor, a abilităților și a atitudinilor prevăzute în programa școlară.
3 Pentru cea mai mare parte a proprietăților fenomenelor fizice sunt propuse
experimente simple, care pot fi făcute de elevi cu mijloace ușor de obținut,
iar pașii de urmat sunt prezentați explicit, cu întrebări ajutătoare, pentru
obținerea rezultatelor.
Metodele și instrumentele tradiționale de evaluare (itemii și testele de
evaluare) sunt distribuite echilibrat, prin raportare la programa școlară.
4 Autorii au propus pentru fiecare domeniu de conținut câte două teste
de evaluare. Acestea au în proporții egale itemi obiectivi, subiectivi și
semiobiectivi. Pentru itemii de tip subiectiv și semiobiectiv autorii oferă și
modele de rezolvare.
Manualul conține foarte multe informații legate de fenomene studiate
5 în mai multe ramuri ale științelor naturii (fizică, biologie, astronomie,
chimie). Elevii sunt îndemnați să se documenteze singuri pe teme
multidisciplinare și să scrie eseuri scurte pe temele respective.

