Page 3 - fizica-viii
P. 3

ALEGEți MANUALUL CARE FACE DIFERENȚA!






                                Prin  modul  gradual  de  abordare  a  subiectelor,  manualul  se  adresează
                                tuturor elevilor, indiferent de nivelul interesului față de învățătură. Elevii

                 1              cu  înclinații  practice  vor  găsi  în  fiecare  lecție  experimente,  aplicații  şi
                                curiozități interesante, întrebări simple, dar relevante, prin care își pot
                                autoevalua nivelul de cunoștințe. Elevii cu o gândire mai abstractă vor

                                găsi raționamente științifice, formule și demonstrații relevante, probleme
                                rezolvate şi propuse spre rezolvare, dar şi subiecte complexe de reflecție.





                                Manualul se bazează pe ideea că ,,cea mai bună cale de a învăța fizica

                 2              este  făcând  fizică”.  Suita  de  investigații  propuse  în  manual  la  rubrica
                                „Experimentează” îi angajează pe elevi în a-și pune întrebări, a descoperi,
                                a da răspunsuri. Astfel, totul capătă semnificație pentru ei, provocându-i

                                să aplice noile cunoștințe în alte situații, domenii și în propria lor viață.






                                Informațiile transmise contribuie la formarea și dezvoltarea competențelor/

                                aptitudinilor, a abilităților și a atitudinilor prevăzute în programa școlară.
                 3              Pentru cea mai mare parte a proprietăților fenomenelor fizice sunt propuse

                                experimente simple, care  pot fi făcute de elevi cu mijloace ușor de obținut,

                                iar pașii de urmat sunt prezentați explicit, cu întrebări ajutătoare, pentru
                                obținerea rezultatelor.





                                Metodele și instrumentele tradiționale de evaluare (itemii și testele de
                                evaluare) sunt distribuite echilibrat, prin raportare la programa școlară.
                 4              Autorii au propus pentru fiecare domeniu de conținut câte două teste

                                de evaluare. Acestea au în proporții egale itemi obiectivi, subiectivi și

                                semiobiectivi. Pentru itemii de tip subiectiv și semiobiectiv autorii oferă și
                                modele de rezolvare.








                                Manualul conține foarte multe informații legate de fenomene studiate
                 5              în mai multe ramuri ale științelor naturii (fizică, biologie, astronomie,

                                chimie).  Elevii  sunt  îndemnați  să  se  documenteze  singuri  pe  teme

                                multidisciplinare și să  scrie eseuri scurte pe temele respective.
   1   2   3   4