Page 105 - biologie-viii
P. 105

UNITATEA 3


        II. ACTIVITATE DE INVESTIGARE
           Activitate de grup: Dezvoltarea durabilă în  coala mea
           Fiecare dintre noi are responsabilită i, drepturi  i îndatoriri la  coală, acasă  i în comunitate prin care parti-
        cipă la dezvoltarea durabilă. Alcătui i un plan de dezvoltare durabilă a  colii. Pentru aceasta realiza i un audit
        (colectare de date  i evaluarea acestora) pe următoarele aspecte:
           1. Transport: Cum ajung elevii la  coală  i cum am putea să îi încurajăm să meargă pe jos sau cu mijloace
        de transport în comun?
           2. Consumul de energie  i de apă: Tipul de aparate electrice folosite (de exemplu, cu consum redus), becuri
        economice, robinete defecte.
           3. Spa iul din jurul  colii: Amenajarea, cură enia, plantele
           4. Sursa de hrană pentru elevi: Provenien a alimentelor etc.
           5. Risipa: Există preocupare pentru reciclare, reducerea de eurilor etc.?

        III. CHESTIONAR: AMPRENTA ECOLOGICĂ

           Pentru anul 2024, Global Footprint Network a esti-
        mat indicele amprentei ecologice a omenirii ca fiind

        egal cu masa a 1,7 planete asemănătoare Pământului
        ca dimensiune. Stilul tău de via ă ce cantitate de
        resurse planetare consumă?
           1. Calculează- i amprenta ecologică, află câte

        „planete” consumi  i gânde te-te ce ai putea să
        faci pentru a o reduce. Completează chestionarul
        online pe site-ul: https://knowsdgs.jrc.ec.europa.eu/cfc.
        Selectează limba română, introdu codul de acces  i
        completează răspunsurile.
           2. Apoi completează chestionarul de la pagina
        118.
           3. Ce crezi că se poate întâmpla dacă un număr
        mare de locuitori ai planetei consumă resursele mai
        repede decât acestea se pot reface (amprenta lor este

        mai mare decât valoarea 1)? Află din imaginea alăturată care sunt  ările cu cea mai mare amprentă ecologică,
        conform site-ului https://www.greenmatch.co.uk/blog/countries-with-the-highest-carbon-footprint.
           4 . După modelul din imaginea de mai jos, formulează câte o promisiune pe care să o respec i pentru a
        reduce propria amprentă ecologică.




                                                                                   GÂNDIRE CRITICĂ!
                                                                                    Accesează link-ul
                                                                                 https://ourworldindata.org/
                                                                               grapher/co-emissions-per-capita
                                                                             CRITICĂ!   și află pe ce poziție se situează
                                                                               România; alcătuiește topul cu
                                                                               cea mai mică cantitate de CO
                                                                                                       2
                                                                             per capita. Realizează un slogan/  GÂNDIRE
                                                                               GÂNDIRE  minieseu (3 –5 fraze)/poster
                                                                                care să exprime dezacordul
                                                                                 față de poluarea crescută  CRITICĂ!
                                                                                       a unor țări.
                                                                                                  GÂNDIRE CRITICĂ!


                                      !

                                                                               SĂNĂTATEA OMULUI ȘI A MEDIULUI  103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110