Page 105 - biologie-viii
P. 105
UNITATEA 3
II. ACTIVITATE DE INVESTIGARE
Activitate de grup: Dezvoltarea durabilă în coala mea
Fiecare dintre noi are responsabilită i, drepturi i îndatoriri la coală, acasă i în comunitate prin care parti-
cipă la dezvoltarea durabilă. Alcătui i un plan de dezvoltare durabilă a colii. Pentru aceasta realiza i un audit
(colectare de date i evaluarea acestora) pe următoarele aspecte:
1. Transport: Cum ajung elevii la coală i cum am putea să îi încurajăm să meargă pe jos sau cu mijloace
de transport în comun?
2. Consumul de energie i de apă: Tipul de aparate electrice folosite (de exemplu, cu consum redus), becuri
economice, robinete defecte.
3. Spa iul din jurul colii: Amenajarea, cură enia, plantele
4. Sursa de hrană pentru elevi: Provenien a alimentelor etc.
5. Risipa: Există preocupare pentru reciclare, reducerea de eurilor etc.?
III. CHESTIONAR: AMPRENTA ECOLOGICĂ
Pentru anul 2024, Global Footprint Network a esti-
mat indicele amprentei ecologice a omenirii ca fiind
egal cu masa a 1,7 planete asemănătoare Pământului
ca dimensiune. Stilul tău de via ă ce cantitate de
resurse planetare consumă?
1. Calculează- i amprenta ecologică, află câte
„planete” consumi i gânde te-te ce ai putea să
faci pentru a o reduce. Completează chestionarul
online pe site-ul: https://knowsdgs.jrc.ec.europa.eu/cfc.
Selectează limba română, introdu codul de acces i
completează răspunsurile.
2. Apoi completează chestionarul de la pagina
118.
3. Ce crezi că se poate întâmpla dacă un număr
mare de locuitori ai planetei consumă resursele mai
repede decât acestea se pot reface (amprenta lor este
mai mare decât valoarea 1)? Află din imaginea alăturată care sunt ările cu cea mai mare amprentă ecologică,
conform site-ului https://www.greenmatch.co.uk/blog/countries-with-the-highest-carbon-footprint.
4 . După modelul din imaginea de mai jos, formulează câte o promisiune pe care să o respec i pentru a
reduce propria amprentă ecologică.
GÂNDIRE CRITICĂ!
Accesează link-ul
https://ourworldindata.org/
grapher/co-emissions-per-capita
CRITICĂ! și află pe ce poziție se situează
România; alcătuiește topul cu
cea mai mică cantitate de CO
2
per capita. Realizează un slogan/ GÂNDIRE
GÂNDIRE minieseu (3 –5 fraze)/poster
care să exprime dezacordul
față de poluarea crescută CRITICĂ!
a unor țări.
GÂNDIRE CRITICĂ!
!
SĂNĂTATEA OMULUI ȘI A MEDIULUI 103

