Page 97 - biologie-viii
P. 97
UNITATEA 3
5. Analizează imaginea și completează tabelul de mai jos.
Generația tăcută Generația Baby Boomer Generația X Generația Y (milenialii) Generația Z Generația ALPHA
1928–1945 1946–1964 1965–1980 1981–1996 1997–2009 2010–2024
În societatea actuală sunt reprezentative cinci genera ii, fiecare fiind influen ată de evenimente economice,
sociale etc. i de tehnologie. Completează tabelul cu informa ii din imagini, respectiv cu datele din descrierea
fiecărei genera ii:
persoane născute într-o perioadă de prosperitate la nivel mondial; au acces la noile tehnologii, fără a
căpăta dependen ă;
genera ie care nu ar concepe via a fără noile tehnologii; competitivi din fire, dar i ideali ti, dorind să
schimbe lumea, nu doar să se adapteze la cerin ele ei;
genera ia celor „născu i cu un smartphone în mână”; folosesc intens internetul (re ele sociale, comuni-
care on-line), rela ii la distan ă; persoane independente, consumatori preten io i; se implică în diferite cauze
sociale; men in greu rela iile; comunică greu fără gadgeturi;
genera ie în formare; copiii care fac parte din ea nu au personalitatea definită; sunt primii care au făcut
cursuri on-line, obi nui i cu gadgeturi avansate, vor fi influen a i de manifestări ale inteligen ei artificiale.
Generație/perioadă Modă/Gadgeturi Caracteristici ale generațiilor
1. Generația tăcută Pălărie, costum; pălărie, poșetă, costum Persoane conservatoare; apreciază stabilitatea și sigu-
(1928–1945) cu fustă lungă ranța financiară.
2. Generația Baby Boomer .......................................................................... .........................................................................................................
(1946–1964) .......................................................................... .........................................................................................................
3. Generația X Pantalon evazat, îmbrăcăminte lejeră; Oameni pragmatici, muncitori, bine pregătiți profesional
(1965‒1980) costum, servietă; și deloc idealiști; au ca valori: ambiția, individualismul,
telefon celular dependența de muncă.
4. Generația Y .......................................................................... .........................................................................................................
................................ .......................................................................... .........................................................................................................
5. Generația Z .......................................................................... .........................................................................................................
.................................. .......................................................................... .........................................................................................................
6. Generația ALPHA .......................................................................... .........................................................................................................
.................................. .......................................................................... .........................................................................................................
7. Generația BETA Generație care abia acum se formează; Se poate doar prevedea că vor avea comportamentul
(2025‒2039) începe cu cei născuți în 2025 influențat de existența inteligenței artificiale.
6. Analizează textul: „Trăim înecați într-un ocean de radiații electromagnetice”.
(Blake Levitt, Câmpurile electromagnetice)
„După toate probabilită ile, a i fost trezi i de diminea ă de alarma unui ceas de teptător electric sau a tele-
fonului mobil, a ezat la câ iva centimetri de pat. Noaptea trecută a i dormit cu capul lângă un perete prin care,
fără îndoială, trec cabluri electrice. La fel ca alte milioane de persoane, v-a i expus la câmpuri electromagnetice
de diverse frecven e i intensită i, pe tot timpul zilei, în fiecare zi, i probabil i toată noaptea. Simplul fapt de
a locui într-o mare regiune metropolitană vă cre te nivelul expunerii la câmpuri electromagnetice de cel pu in
trei ori, după unele estimări, fa ă de expunerea celor care locuiesc în suburbii sau în mediul rural.”
1. Identifică, în textul de mai sus, sursele de radia ii electromagnetice. În mediul în care trăie ti, care sunt
sursele de radia ii?
2. Caută informa ii despre plantele care absorb radia ii, pe care ar fi bine să le ai în casa ta, i despre alimen-
tele pe care ar trebui să le consumi ca să aju i organismul să lupte împotriva radia iilor.
SĂNĂTATEA OMULUI ȘI A MEDIULUI 95

