Page 7 - consiliere-viii-l
P. 7

Ghid de utilizare a manualului

             Manualul propune conținuturi și experiențe de învățare utile și interesante, ca spri-
         jin pentru procesul de formare și dezvoltare a personalității elevilor�

             Manualul este realizat într-o variantă tipărită și una digitală� Varianta digitală are în
         plus față de cea tipărită o serie de resurse multimedia, care invită elevii la analize și expe-
         riențe de învățare, pentru o mai bună înțelegere a conținutului disciplinei�
           Resursele multimedia sunt de mai multe tipuri:

                     – planșe ilustrate explicative, sarcini de lucru, studii de caz;
                     – sarcini de lucru asociate unor secvențe video;
                     – aplicații interactive�

             Manualul este organizat în patru domenii tematice: Autocunoaștere și stil de viață
         sănătos și echilibrat, Dezvoltare socio-emoțională,  Managementul învățării și  Managementul
         carierei�
           La începutul manualului se regăsesc informații utile care îi ajută pe elevi în realizarea
         portofoliului de învățare (evaluarea inițială), iar la finalul manualului există o secțiune
         dedicată evaluării finale�

             Manualul cuprinde un set de lecții atractive, care conțin atât aspecte teoretice, cât
         și experiențe de învățare, individuale sau de grup, desfășurate pe parcursul orei sau efec-
         tuate ca teme pentru acasă� Tot în cadrul lecțiilor, se regăsesc sarcinile de lucru, din care
         vor rezulta materialele portofoliului de învățare�
           Acesta va oferi o imagine completă a progresului înregistrat de elev pe parcursul anu-
         lui școlar, prin raportarea la următoarele criterii: respectarea temei date, creativitate și
         aspectul lucrărilor�



                  La finalul fiecărui domeniu tematic, manualul propune:
                  ◼  O secțiune de recapitulare, ce conține o sinteză a conținuturilor
                importante ale domeniului și un set de exerciții aplicative, pentru con-
                solidarea aspectelor asimilate/dezvoltate pe parcursul orelor.
                  ◼  O secțiune de evaluare, ce conține atât itemi de evaluare, cât și
                metode complementare de  evaluare.

















                                                                                                            5
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12