Page 7 - consiliere-viii-l
P. 7
Ghid de utilizare a manualului
Manualul propune conținuturi și experiențe de învățare utile și interesante, ca spri-
jin pentru procesul de formare și dezvoltare a personalității elevilor�
Manualul este realizat într-o variantă tipărită și una digitală� Varianta digitală are în
plus față de cea tipărită o serie de resurse multimedia, care invită elevii la analize și expe-
riențe de învățare, pentru o mai bună înțelegere a conținutului disciplinei�
Resursele multimedia sunt de mai multe tipuri:
– planșe ilustrate explicative, sarcini de lucru, studii de caz;
– sarcini de lucru asociate unor secvențe video;
– aplicații interactive�
Manualul este organizat în patru domenii tematice: Autocunoaștere și stil de viață
sănătos și echilibrat, Dezvoltare socio-emoțională, Managementul învățării și Managementul
carierei�
La începutul manualului se regăsesc informații utile care îi ajută pe elevi în realizarea
portofoliului de învățare (evaluarea inițială), iar la finalul manualului există o secțiune
dedicată evaluării finale�
Manualul cuprinde un set de lecții atractive, care conțin atât aspecte teoretice, cât
și experiențe de învățare, individuale sau de grup, desfășurate pe parcursul orei sau efec-
tuate ca teme pentru acasă� Tot în cadrul lecțiilor, se regăsesc sarcinile de lucru, din care
vor rezulta materialele portofoliului de învățare�
Acesta va oferi o imagine completă a progresului înregistrat de elev pe parcursul anu-
lui școlar, prin raportarea la următoarele criterii: respectarea temei date, creativitate și
aspectul lucrărilor�
La finalul fiecărui domeniu tematic, manualul propune:
◼ O secțiune de recapitulare, ce conține o sinteză a conținuturilor
importante ale domeniului și un set de exerciții aplicative, pentru con-
solidarea aspectelor asimilate/dezvoltate pe parcursul orelor.
◼ O secțiune de evaluare, ce conține atât itemi de evaluare, cât și
metode complementare de evaluare.
5