Page 7 - educatie-plastica-viii
P. 7

Recapitulare
            FIȘE DE EVALUARE
                                                                           a. Rememorare
            Autoevaluare
                                                                              ◼ În  clasa  a  VII-a  ați  făcut  primele  studii,
             Alegeți varianta cea mai apropiată de situația                observând  în  naturi  statice  și  în  peisaje
             voastră pentru a răspunde la următoarele întrebări.  Mereu  Adeseori  Uneori  Rareori  Niciodată  cum  se  modifică  formele  în  adâncime,  ați
                                                                           experimentat noi modalități de exprimare a
             1. Am cerut ajutor la nevoie?                                 ideilor și a sentimentelor voastre în compo-
             2. Am colaborat cu colegii?                                   ziția  statică  și  dinamică  având  mai  multe
                                                                           centre  de  interes,  ați  stilizat  și  ați  compus
             3. Am aplicat corect tehnicile de lucru?
                                                                           un  ornament  şi  ați  învățat  să  recunoașteți
             4. Am lucrat cu atenție și expresivitate?                     modalități de exprimare în arta românească.
                                                                              ◼ Portofoliile  voastre  s-au  îmbogățit  cu
             5. M-am implicat emoțional pentru a transmite un
             mesaj în raport cu limbajul plastic folosit?                  produse  artistice  realizate  de  voi  prin
                                                                           folosirea  expresivă  a  limbajului  plastic  și  a
             6. Am fost creativ?
                                                                           unor tehnici variate, realizate în proiecte pe
             7. Am dovedit spirit de observație?                           care le-ați transformat în eveniment.
                                                                              ◼ Pe  lângă  îndrumarea  și  evaluarea  profe-
             8. Am rezolvat bine problemele apărute?
                                                                           sorului  vostru,  ați    descoperit  o  evaluare
             9. M-am comportat adecvat?                                    complementară,  urmărind  fișa  de  observare
                                                                           sistematică  a  activității  și  a  comportamentului
            Fișă de observare sistematică a activității și a comportamentului elevului  elevului. V-ați făcut autoevaluarea și evaluarea
                                                                           activităților  pe  grupe,  devenind  astfel  mai
             Aplicați fișa de observare la activitățile și proiectele
             pentru care profesorul vă solicită să apreciați   Uneori      responsabili,  mai  motivați,  mai  competitivi
             situația cea mai apropiată de modul în care v-ați   Mereu  Adeseori  Rareori  Niciodată  și, mai ales, mai creativi.
             comportat și ați rezolvat o activitate.
             1. Particip activ la rezolvarea sarcinilor de lucru?          b. Modalități de rezolvare a testelor
             2. Dovedesc abilităţi ridicate de utilizare a tehnicilor
             de lucru?                                                        ◼ După  cum  știți,  testele  nu  se  rezolvă  pe
                                                                           manual.  Rezolvarea  o  faceți  în  caietele  de
             3. Dovedesc abilităţi de investigaţie?
                                                                           schițe pe care v-ați obișnuit să le aveți mereu
             4. Expun clar punctele de vedere în cadrul grupului?          la îndemână pentru a vă nota cuvinte-cheie,
                                                                           anumite  sarcini  de  lucru,  pentru  a  rezolva
             5. Ascult cu atenţie punctele de vedere ale celorlalţi?
                                                                           testele sau pentru a realiza autoevaluarea sau
             6. Mă concentrez pe obiectivele proiectului?                  alte evaluări complementare și pentru a face

             7. Acord sprijin colegilor?                                   schițe.
                                                                              ◼ În caiet nu este nevoie să scrieți tot testul.
             8. Am grijă ca echipa de proiect să respecte                  Aveți notat fiecare exercițiu cu cifre: 1., 2., 3.,
             termenele?
                                                                           iar variantele cu litere: a., b., c. etc.:
             9. Am iniţiative ce conduc la succes?                           ƒ dacă se cere varianta corectă, notați în caiet
             10. Găsesc soluţii pentru rezolvarea problemelor?               cifra  și  litera  corespunzătoare  cerinței:
                                                                             1. a., 3. b. 5. a., 6. c. etc.;
                                                                             ƒ dacă se cere să alegeți între A (adevărat) și F
             Aplicați  fișa  de  observare  la  analiza  unei  lucrări  și   (fals), scrieți 1. a. A, b. A, c. F;
             apreciați situația cea mai apropiată de modul în care   Mereu  Adeseori  Uneori  Rareori  Niciodată
             v-ați comportat și ați rezolvat activitatea:                    ƒ dacă trebuie să alegeți o figură (imagine)
                                                                             din  mai  multe  exemple,  notați:  1.-Fig.  3,
             1. Sunt atent la exemplele de analiză prezentate de             2.-Fig. 1.; dacă trebuie să asociaţi mai multe
             profesor?
                                                                             variante (a., b., c.) cu mai multe imagini,
             2. Înțeleg cum „citim” o imagine?                               veți scrie: 1. a.-Fig. 3, 1. b.-Fig. 2, 1. c.-Fig. 4;
             3. Am în caiet planul care îmi amintește reperele de            ƒ așa  veți  scrie  și  la  alte  exerciții  de  tip
             analiză?                                                        pereche,  alăturând  litera  de  la  prima
             4. Mă consult cu colegul în cazul în care lucrez în             coloană cu răspunsul din cea de a doua;
             echipă?                                                         ƒ veți  scrie  textul  în  cazul  în  care  aveți  de

             5. Am limbajul necesar exprimării ideilor?                      completat spații libere sau când răspundeți
                                                                             la întrebări;
             6. Înțeleg mesajul transmis prin limbajul plastic și
             prin subiect?                                                   ƒ în  fiecare  lecție  cu  activitate  practică,  în
                                                                             proiecte, investigații etc. aveți indicații și
             7. Mă pot concentra pe toată durata analizei?
                                                                             exemple de rezolvare în text și în imagini.
                                                                                                                5
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12