Page 5 - biologie-viii
P. 5
Cuvânt-înainte
Dragi elevi, vă propunem să continuăm studiul biologiei, început în clasa
a V-a cu lumea diversă a viețuitoarelor din ecosisteme și continuat în clasele
a VI-a și a VII-a cu studiul funcțiilor de relație, de nutriție și de reproducere
îndeplinite de organismele vii. Vom încerca să aflăm împreună răspunsul
la întrebările vechi și totodată noi legate de originea noastră, a oamenilor,
dar și a celorlalte forme de viață.
Explozia descoperirilor în genetică și aplicabilitatea lor în beneficiul oame-
nilor, informațiile despre acizii nucleici, gene și cromozomi vă vor stimula
curiozitatea, completând noțiunile acumulate anterior despre celula vege-
tală și cea animală, încercând să explice anumite aspecte din viața acestora.
Vom face cunoștință cu numeroși oameni de știință, din toate timpu-
rile, care cu pasiune, creativitate, perseverență și chiar sacrificiu, printr-o
muncă asiduă și inspirație călăuzitoare, au elaborat teorii, concepte și legi
care guvernează și în prezent lumea vie, natura fiind un imens laborator
care oferă permanent ocazia unor descoperiri uimitoare.
La final, pentru că am acumulat informații despre viețuitoare, vom încerca
să aflăm locul lor în mediul de viață, precum și modalitatea prin care le sau
ne putem proteja sau, din contră, distruge. Și pentru că de noi, oamenii,
depinde sănătatea mediului, iar de sănătatea mediului depinde sănătatea
noastră și a altor organisme, vom afla modalități prin care putem preveni
apariția bolilor omului și ale mediului înconjurător.
Să nu uităm că Pământul este o gazdă bună, atâta timp cât avem un
comportament ecologic, reacționând ca un organism viu a cărui parte com-
ponentă suntem!
Autorii
3

