Page 28 - consiliere-viii-l
P. 28
1�6 AUTOCUNOAŞTERE ŞI STIL DE VIAŢĂ SĂNĂTOS ȘI ECHILIBRAT
DESCOPERĂ!
Povești triste cu final fericit (lucru pe echipe)
I. Citiți povestea de viață a elevei/elevului de clasa a VIII-a și continuați șirul evenimentelor, astfel încât aceasta/
acesta să depășească situația abuzivă din familie:
Echipa 1: Mă numesc Ioana și sunt în clasa a VIII-a.
Deși îmi place mult la școală, îmi este din ce în ce mai
greu să țin pasul cu colegii mei. Lipsesc des, mai ales
toamna și primăvara, când merg la muncile câmpului.
Tata zice că am suficiente clase, dar eu mi-aș dori mai
mult. Chiar mi se întâmplă să mă opresc din treburi și
să-mi închipui, măcar puțin, viața de liceu. Mama mă
înțelege, dar tata are întotdeauna ultimul cuvânt.
Într-o zi….
Echipa 2: Mă numesc Marius, am 14 ani și sunt elev
în clasa a VIII-a. Părinții mei se supără din orice. Ba că
am întârziat prea mult de la școală, ba că nu am spălat
vasele, ba că nu am făcut curat în cameră. Tata e mai
aprig. Imediat mă „corectează” cu o palmă dacă gre-
șesc. Dar și mama mă mai „altoiește” din când în când,
dacă fac o boacănă mare. În rest, e blândă și veselă.
Chiar curajoasă, căci adesea îmi ia apărarea când tata
vrea să dea în mine.
Într-o zi….
Echipa 3: Mă numesc Ana și sunt elevă în ultima clasă
de gimnaziu. Deși sunt unicul copil al familiei și poate
ați crede că mi se acordă multă atenție, ei bine, în rea-
litate încerc să mă descurc singură. Mănânc ce apuc și
când apuc, pentru că ai mei, adeseori obosiți de la servi-
ciu, uită să-mi facă și mie de mâncare. Mama lucrează
până noaptea târziu. Când plec eu la școală, ea doarme,
așa că rareori apucăm să vorbim pe îndelete. Tata e
distant. Când ajunge acasă seara, se închide în cameră
și dă drumul la televizor. Petrec multe ore singură în
camera mea, visând la o viață diferită.
Într-o zi….
26