Page 32 - consiliere-viii-l
P. 32

1�7           AUTOCUNOAŞTERE ŞI STIL DE VIAŢĂ SĂNĂTOS ȘI ECHILIBRAT






                                             III.  Să începem – să încetăm – să continuăm
              ȘTIAI CĂ?                      Viața este un lung șir de începuturi, sfârșituri sau continuări de drum�
                                           Întâlnim oameni și trăim experiențe ce au impact asupra noastră, marcân-
           Legea nr. 272/2004, art. 104, pre-  du-ne existența�
         vede  că  „părintele  care  exercită   Reflectează asupra persoanelor și evenimentelor cu impact asupra vieții
         singur  autoritatea  părintească  sau   Alinei� Dacă ai fi în locul ei…
         la  care  locuiește  copilul,  care  ur-
         mează  să  plece  la  muncă  în  străi-  ◼  Ce ai începe să faci pentru a te asigura că vei deveni ceea ce îți dorești cu
         nătate,  are  obligația  de  a  notifica   adevărat?
         această  intenție  serviciului  public   ◼  Ce ar fi bine să încetezi să faci pentru a te asigura că vei deveni ceea ce îți
         de asistență socială de la domiciliu,   dorești cu adevărat?
         cu minimum 40 de zile înainte de a   ◼  Ce ar fi bine să continui să faci pentru a te asigura că vei deveni ceea ce îți
         părăsi țara”.
           Notificarea  va  conține,  obligato-  dorești cu adevărat?
         riu, desemnarea persoanei care se
         ocupă  de  întreținerea  copilului  pe
         perioada  absenței  părinților  sau  a
         tutorelui, după caz.
                                              DESCOPERĂ!
                                                Harta călătoriei  (lucru pe echipe)
                                             I. Elaborați o hartă neobișnuită, pe care să reprezentați „relieful” călătoriei
                                           de învățare al Alinei� Harta poate conține locuri diferite, de la munți până la
                                           ape și văi etc� Aceste formațiuni geografice vor avea denumiri ce vor sugera
                                           experiențele de dezvoltare ale Alinei�
                                             De exemplu, harta ei poate cuprinde: Marea Posibilităților de Viitor, Munții
                                           Efortului, Bazinul Odihnei, Valea Plângerii, Oaza Distracției, Strâmtoarea
                                           Nesiguranței, Câmpia Jocului, Curentul Ideilor etc�
                                             II. Prezentați hărțile realizate la nivelul echipei în calitate de ghizi și evi-
                                           dențiați ce anume a învățat Alina în fiecare dintre locurile notate pe hartă�







                                              CUCEREȘTE!
                                              Cuceririle de azi
                                           ◼  Cum îți poate fi de folos pe viitor experiența  alături de personajul Alina?
                                           ◼  Ce schimbări îți propui să faci în viața ta? Ce vei începe/vei continua/la ce
                                           vei renunța?
                                              Cuceririle de mâine
                                             Imaginează-ți că ești pictor și ai de realizat o expoziție cu tema Viitorul
                                           copiilor�
                                             Expoziția va avea ca temă copiii cu părinți plecați în străinătate și va conține:
                                           ◼  un desen ce prezintă cazul unui copil cu părinții migranți;
              IZVOR DE INSPIRAȚIE          ◼  un desen care redă mesajul unui părinte plecat în străinătate către copilul

           „Familia nu este un lucru impor-  său;
         tant, este totul. ”               ◼  desen care prezintă viitorul copiilor cu părinți migranți�
                           Michael J. Fox    Adaugă tema în portofoliul de învățare�


         30
         30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37