Page 62 - consiliere-viii-l
P. 62

DESCOPERĂ!
              ȘTIAI CĂ?
                                           STUDIU DE CAZ
                                           Lucru în perechi sau cu întreaga clasă
                                             I. Citiți povestea lui Paul și ajutați-l să-și gestioneze mai bine timpul,
                                           valorificând strategia celor cinci pași:
                                             Paul este un băiat grozav. Este pasionat de fotbal. Peste două zile va participa
                                           la primul lui meci. Și la învățătură e destul de bun. Acum este cam îngrijorat
                                           pentru că are prea multe lucruri de făcut.
                                             A ratat câteva proiecte pentru că a depășit termenele-limită de predare a lor.
                                           Recunoaște că mai navighează pe internet înainte de a se apuca de teme. Își
                                           amintește că mâine are test la fizică. Părinții tocmai i-au reamintit că de săp-
                                           tămâna trecută au planificată o ieșire cu toată familia la teatru. Antrenamentul
                                           de fotbal începe la ora 18.00. Și-ar dori să exerseze și la chitară, pentru că e
                                           distractiv.
                                              II. Prezentați în fața clasei programul pe care îl sugerați pentru Paul.
           Un studiu al profesorului de psiho-  Discutați și cu ceilalți colegi despre sugestiile voastre și analizați în ce
         logie dr. Gail Matthews de la Univer-
         sitatea  Dominicană  a  descoperit  că   măsură se pot aplica/îmbunătăți.
         oamenii care și-au notat obiectivele
         au reușit să le atingă cu 50% mai des
         decât cei care nu au făcut-o.




















                                              CUCEREȘTE!
                                              Cuceririle de azi
                                           ◼  În ce fel te-au ajutat activitățile realizate în perechi să-ți gestionezi mai bine
                                           timpul pe viitor?
                                           ◼  Ce idee valoroasă privind managementul timpului ți-a rămas în minte în urma
                                           discuțiilor la nivelul clasei?


              IZVOR DE INSPIRAȚIE             Cuceririle de mâine
                                             Realizează o planificare a activităților pentru următoarea săptămână, valo-
           „Timpul  este  moneda  vieții  tale.   rificând strategia celor cinci pași. Monitorizează-ți execuția planului. Observă
         Este singura monedă pe care o ai și   cât de mult ai progresat și ce informații noi ai acumulat. Utilizează aceste
         numai tu poți hotărî cum va fi chel-  informații pentru a-ți ajusta și optimiza planul. Nu uita să te feliciți pentru
         tuită. Ai grijă ca nu cumva să lași alți
         oameni să o cheltuiască pentru tine.”  finalizarea fiecărei activități!
                           Carl Sandburg     Adaugă tema în portofoliul de învățare.


         60
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67