Page 64 - consiliere-viii-l
P. 64
3.6 MANAGEMENTUL ÎNVĂȚĂRII
NU UITA!
Să-ți găsești motivația interioară poate fi dificil, dar capacitatea de a rămâne
motivat, chiar și atunci când nu te simți inspirat, este un factor uriaș în potenți-
alul tău de a avea succes.
EXPLOREAZĂ PRIN JOC ȘI EXERCIȚIU!
Profesori de motivație (lucru pe echipe)
I. În calitate de profesori de motivație, citiți povestea elevului demo-
tivat și ajutați-l să devină și să rămână motivat, valorificând secretele
automotivării.
Eu sunt Andrei și sunt elev în clasa a VIII-a. Anul acesta voi susține exa-
menul de admitere la liceu și aș vrea să mă apuc serios de învățat. De fapt,
chiar îmi dau seama că vreau să fac ceva pentru mine, să dau un sens vieții
mele. Vă mărturisesc că nu prea îmi place să învăț și amân cât pot de mult
să mă apuc de studiat. Întotdeauna găsesc ceva de făcut ca să nu învăț, mai
ales că nu simt nicio satisfacție atunci când trebuie să fac ceva. Când încerc să
învăț, nu reușesc niciodată să termin, pentru că exercițiile mi se par foarte difi-
cile. Când vreau să mă apuc de o temă, pentru că nu îmi place, renunț și găsesc repede altceva de făcut. De câte ori îmi
propun să-mi îndrept notele, se întâmplă ca prietenii mei să mă cheme la un meci de fotbal și mi-e greu să-i refuz.
II. Prezentați sfaturile propuse în calitate de profesori de motivație și evidențiați ce a învățat Andrei.
Sintetizați cele mai valoroase sfaturi motivaționale extrase din această experiență de învățare și afișați-le la
panoul clasei, pentru a vă inspira să rămâneți în continuare motivați.
62