Page 81 - consiliere-viii-l
P. 81
DESCOPERĂ!
ȘTIAI CĂ?
Educația, „pașaportul” carierei mele
(lucru pe echipe)
I. Analizează împreună cu alți colegi de echipă următoarele cazuri care
reflectă aspirațiile profesionale ale unor elevi de clasa a VIII-a.
II. Elaborați pentru fiecare dintre cazuri un traseu educațional care i-ar
putea conduce pe elevi către profesia dorită.
III. Prezentați celorlalți colegi rezultatul muncii voastre și faceți schimb de
idei și opinii argumentate.
Cazul 1. Mama Dianei lucrează ca patiser în laboratorul propriu. De la ea, Diana
a învățat lucrurile de bază și deja realizează comenzi simple. Ea visează să devină
un bun patiser și să continue tradiția familiei.
Cazul 2. Maria își face singură fustele și rochiile. Își face propriile tipare, dese-
nând cu grijă fiecare detaliu. Le realizează cu ușurință și cu plăcere, fiind admirată
de colegi și chiar invidiată pentru ținutele sale unice. Mama ei o încurajează și o
sprijină în visul ei de a face carieră în domeniul designului.
Cazul 3. Cosmin are aptitudini în domeniul artelor plastice. Este încurajat de
profesorul de la clasă, de la disciplina Educație plastică, să își dezvolte aceste abi-
lități. Atunci când are puțin timp liber, citește despre diferite stiluri arhitectonice
sau realizează schițe. Visul lui este să devină arhitect. George Clooney
George Clooney, renumitul actor
Cazul 4. Irina este prima persoană la care Mihaela apelează în situațiile în de la Hollywood, a schimbat cel pu-
care dorește să se prezinte la o petrecere cu o coafură frumoasă și originală. Irina țin patru direcții profesionale până a
visează să câștige un concurs internațional de stiliști și să obțină diplomele nece- devenit actor. A fost sportiv (jucător
sare acestei profesii. de baseball), apoi a studiat jurna-
Cazul 5. Georgiana visează să devină medic chirurg și știe că trebuie să se pre- lismul, încercându-și șansa în acest
gătească mult, iar din dragoste pentru această meserie s-a înscris deja ca voluntar domeniu, dar a renunțat repede. S-a
la Crucea Roșie. Aici vrea să își dezvolte o serie de abilități și aptitudini care o vor angajat o perioadă ca vânzător la un
magazin de pantofi, pentru ca apoi
ajuta indiferent de specialitatea pe care și-o va alege pe viitor ca medic. să lucreze inclusiv pe o plantație de
Cazul 6. Corina a îndrăgit-o pe doamna învățătoare în clasele primare. I-ar tutun, până să aibă un prim rol și, ast-
plăcea să calce pe urmele ei și, de aceea, acceptă tot felul de provocări ca voluntar fel, să își descopere vocația de actor.
în cadrul programului „Școala de vară” organizat la ea în localitate. Aici își pro-
iectează propriile activități educative. Se face înțeleasă și iubită de copiii mai mici.
Cazul 7. Tatăl lui Mihai lucrează ca mecanic auto în atelierul propriu. Mihai a
stat mult pe lângă el ca să „fure” meserie. Își ajută părintele și este responsabil.
Mihai își dorește să se angajeze ca mecanic auto într-o companie mare.
CUCEREȘTE!
Cuceririle de azi
◼ Ce aspecte legate de parcurgerea traseelor educaționale ți s-au clarificat?
Cuceririle de mâine
Elaborează traseul educațional pe care ai dori să-l parcurgi după absolvi- IZVOR DE INSPIRAȚIE
rea nivelului gimnazial. Ca modalitate de prezentare poti folosi: afiș, poster,
„Cea mai bună metodă să prezici vi-
pliant, flyer, prezentare Power Point etc. itorul este să-l creezi."
Adaugă tema în portofoliul de învățare. Peter Druker
79