Page 30 - educatie-sociala-viii
P. 30
Unitatea 2 Lecția 5: Alegerea unui scop. Resurse necesare pentru atingerea scopului propus
6. C – Control
Controlul implică monitoriza-
rea planului și evaluarea progre-
sului. Pur și simplu compari ce
ai îndeplinit cu acțiunile prevă-
zute în plan.
Exemplu
Maria a primit de la
bunici, de ziua ei,100 de lei.
7. A – Ajustare
Ajustarea înseamnă să adaptezi planul la noua situație, să modifici ter-
menele sau alte condiții ale acțiunilor.
Exemplu
Maria a constatat că își poate atinge obiectivul mai devreme,
folosind cei 100 de lei primiți de la bunici. Poate merge la ATM să
îi depună sau îi poate păstra în numerar până la achiziția rolelor.
Reține
1. Pentru a defini și atinge un scop este necesar să faci o analiză SCOPICA:
a) Să analizezi Situația actuală.
b) Să faci o listă cu Capacitățile și Constrângerile.
c) Să stabilești Obiective SMART.
d) Să elaborezi un Plan, o listă de acțiuni.
e) Să Implementezi acțiunile din plan.
f) Să Controlezi periodic progresul.
g) Să Ajustezi planul când și dacă este necesar.
2. Un obiectiv SMART înseamnă un obiectiv care este:
a) Specific; b) Măsurabil; c) Abordabil; d) Relevant; e) Încadrat în Timp.
3. Fii recunoscător pentru fiecare progres! Sărbătorește fiecare pas care
te aduce mai aproape de scopul tău.
28
28