Page 31 - educatie-sociala-viii
P. 31

Lecția 5: Alegerea unui scop. Resurse necesare pentru atingerea scopului propus  Unitatea 2


                1.  Reflectează

               De ce crezi că foarte mulți oameni nu își setează
            deloc scopuri?

                2.  Alege varianta de obiectiv formulat SMART:

                Vreau să economisesc bani     Vreau să economisesc 300 de lei din alocație, pentru un telefon într-o
              pentru un telefon.           perioadă de șase luni.

                Vreau să economisesc         Vreau să economisesc 200 de lei, din returnarea ambalajelor recicla-
              pentru o excursie.           bile, într-o perioadă de 4 luni pentru excursia de sfârțit de an școlar.


                3.  Lucrăm în echipă                                                2                     5
               Folosind metoda brainstorming, alcătuiți pe tablă o listă cu
            idei de obiective potrivite pentru elevii de clasa a VIII-a.                           4

                4.  Aplică

               Completează rebusul de mai jos pentru a obține pe orizon-
            tală caracteristicile unui obiectiv.
                                                                                           3
               Vertical
               1. Un tip de analiză utilizată pentru atingerea unui scop.
               2. Etapa care presupune executarea acțiunilor menționate
            în plan la termenele stabilite.
               3. Reprezintă o listă de acțiuni concrete, cu termene pre-    1
                   cise și resurse necesare care facilitează atingerea unui
                            obiectiv.
                                    4. Etapa care implică monitorizarea

            Știai că?               planului și evaluarea progresului.
                                         5. Este o proiecție a viitorului
               Sunt studii care
            susțin că 80% dintre        sau un rezultat anticipat și dorit
            oameni nu își setează        pe care o persoană și-l imagi-
            deloc scopuri. De ase-        nează și se angajează să îl
            menea, conform lui             obțină.
            Brian Tracy, doar 3% din-
            tre americani își scriu
            obiectivele pe hârtie
            și mai puțin de 1% le
            urmăresc cu regulari-
            tate și le ajustează
            dacă e necesar.






                                                                                                            29
                                                                                                            29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36