Page 31 - educatie-sociala-viii
P. 31
Lecția 5: Alegerea unui scop. Resurse necesare pentru atingerea scopului propus Unitatea 2
1. Reflectează
De ce crezi că foarte mulți oameni nu își setează
deloc scopuri?
2. Alege varianta de obiectiv formulat SMART:
Vreau să economisesc bani Vreau să economisesc 300 de lei din alocație, pentru un telefon într-o
pentru un telefon. perioadă de șase luni.
Vreau să economisesc Vreau să economisesc 200 de lei, din returnarea ambalajelor recicla-
pentru o excursie. bile, într-o perioadă de 4 luni pentru excursia de sfârțit de an școlar.
3. Lucrăm în echipă 2 5
Folosind metoda brainstorming, alcătuiți pe tablă o listă cu
idei de obiective potrivite pentru elevii de clasa a VIII-a. 4
4. Aplică
Completează rebusul de mai jos pentru a obține pe orizon-
tală caracteristicile unui obiectiv.
3
Vertical
1. Un tip de analiză utilizată pentru atingerea unui scop.
2. Etapa care presupune executarea acțiunilor menționate
în plan la termenele stabilite.
3. Reprezintă o listă de acțiuni concrete, cu termene pre- 1
cise și resurse necesare care facilitează atingerea unui
obiectiv.
4. Etapa care implică monitorizarea
Știai că? planului și evaluarea progresului.
5. Este o proiecție a viitorului
Sunt studii care
susțin că 80% dintre sau un rezultat anticipat și dorit
oameni nu își setează pe care o persoană și-l imagi-
deloc scopuri. De ase- nează și se angajează să îl
menea, conform lui obțină.
Brian Tracy, doar 3% din-
tre americani își scriu
obiectivele pe hârtie
și mai puțin de 1% le
urmăresc cu regulari-
tate și le ajustează
dacă e necesar.
29
29