Page 81 - educatie-sociala-viii
P. 81
Proiect
educațional
Introducere
Proiectul educațional
O activitate trebuie să îndeplinească mai multe caracteristici pentru a fi considerată un proiect. Aceste
caracteristici includ:
1. Obiectiv clar definit. Proiectul trebuie să aibă un scop bine stabilit, cu un rezultat specific care tre-
buie atins.
2. Durată limitată în timp. Proiectul are un început și un sfârșit bine delimitate. Nu este o activitate
continuă.
3. Resurse dedicate. Proiectul utilizează resurse specifice (umane, financiare, materiale) care sunt pla-
nificate și gestionate.
4. Unicitate. Fiecare proiect este diferit de celelalte, chiar dacă obiectivele pot fi similare. Situațiile,
echipele și condițiile sunt unice.
5. Planificare și organizare. Orice proiect necesită o planificare detaliată, care include etapele, activi-
tățile, termenele limită, resursele și responsabilii.
6. Echipa de proiect. Proiectul este implementat de o echipă, de obicei condusă de un manager de pro-
iect, care colaborează pentru atingerea obiectivelor.
7. Rezultate măsurabile. Proiectul trebuie să aibă indicatori clari pentru a evalua succesul (de exem-
plu, rezultate livrabile specifice sau impact măsurabil).
8. Factori externi. Un proiect este influențat de constrângeri externe, cum ar fi bugetul, legislația, resur-
sele disponibile sau condițiile de piață.
Când alegeți tema proiectului va trebui să verificați dacă aceasta respectă toate cele 8 condiții de mai sus.
79
79