Page 84 - educatie-sociala-viii
P. 84
Proiect
educațional
Partea a 2-a: Elaborarea fișei de proiect
Elaborarea fişei de proiect
Planificarea
După alegerea temei de proiect, stabilirea echipei, identificarea problemei și stabilirea scopului
proiectului urmează etapa de planificare a proiectului și de elaborare a fișei de proiect.
Modelul fișei de proiect îl găsiți la finalul acestei lecții. Vă recomandăm să o copiați în caiet și să
completați rubricile pe măsură ce parcurgeți secțiunile următoare.
a) Identificarea persoanelor interesate de proiect. Pe lângă echipa care îl implementează,
proiectul mai poate prezenta interes și pentru alte persoane sau pot exista persoane afectate de
proiect, în mod pozitiv sau negativ. De exemplu, bibliotecara/ul școlii, dacă proiectul presupune
documentarea voastră la bibliotecă; sau un partener extern, din afara școlii, dacă vă este necesar
în realizarea proiectului; sau profesorul de istorie, dacă din proiect face parte scrierea unui articol
despre istoria banilor. Toate aceste persoane vor fi trecute în lista persoanelor interesate. Pentru
fiecare persoană se vor detalia interesul și impactul, se va specifica modul de abordare a persoanei
și se va stabili responsabilul care va comunica cu persoana respectivă. Comunicarea cu persoanele
interesate se va desfășura pe toată durata proiectului, pentru a-i obține susținerea.
Exemplu practic
Pentru proiectul „Fii informat, fii asigurat, fii protejat!” pe care l-am propus în lecția precedentă,
tabelul cu identificarea persoanelor interesate arată astfel:
Impact/Interes POZITIV NEGATIV
MARE Specialist în asigurări
Diriginte
MIC Bibliotecar
Părinți
Specialistul în asigurări are un impact mare pentru proiect, fiind persoana căreia îi luăm interviul. În
funcție de disponibilitatea lui de a discuta cu noi, putem măsura succesul pro-
iectului. Interesul specialistului ar trebui să fie unul pozitiv, pentru că
își dorește clienți mai informați.
Bibliotecarul se bucură când oamenii citesc, deci inte-
resul lui este pozitiv. Impactul este mic pentru că, dacă
nu ne putem documenta la biblioteca școlii, vom putea
obține informații din alte surse.
Dirigintele ar putea avea un interes negativ,
dacă luăm în considerare că programul de
lucru al specialistului este între orele 9-17
și se suprapune cu programul școlar. Este
posibil ca dirigintele să fie împotriva pro-
iectului, pentru că se așteaptă să ne afecteze
activitatea la celelalte ore.
82
82