Page 82 - educatie-sociala-viii
P. 82

Proiect
        educațional
                          Partea 1: Alegerea temei


                                           Alegerea temei




          Este etapa în cadrul căreia au loc următoarele activități:
          a)  Se identifică o problemă sau o nevoie referitoare la educația financiară. De exemplu, faptul că
            oamenii nu economisesc poate fi o problemă. Necesitatea de a evita fraudele poate fi o nevoie.
          b)  Se stabilește echipa de proiect și managerul de proiect. Proiectul se va desfășura în echipe de
            5 până la 10 elevi în funcție de complexitatea acestuia. Fiecare proiect va avea un manager de
            proiect și câte un responsabil pentru comunicare, buget, riscuri și promovare.
          c)  Se alege titlul proiectului, se formulează sloganul sau motto-ul și se propune un logo sau un
            simbol pentru proiect.
          d)  Se stabilește scopul proiectului, adică ce își propune proiectul să facă, în ce constă proiectul.
          e)  Se desemnează beneficiarii proiectului, adică persoanele care vor fi influențate sau vor bene-
            ficia de rezultatele proiectului.





              Exemplu practic


               Identificarea problemei sau definirea nevoii
               Deși asigurarea împotriva dezastrelor naturale PAD este obligatorie conform Legii nr. 260/2008,
            foarte mulți români nu au încheiat o asemenea asigurare, pentru că nu știu de existența și de obli-
            gativitatea ei.
               Stabilirea echipei de proiect
               Din echipa de proiect vor face parte următorii elevi: ....., ....., ....., .....
               Manager de proiect va fi .....
               Titlul și logo-ul proiectului
               Titlu: „Fii informat, fii asigurat, fii protejat!”
               Logo-ul va fi reprezentat de o casă acoperită de o umbrelă.
               Scopul proiectului
               Realizarea unui interviu cu un specialist din domeniul asigurărilor, care să ofere detalii despre
            modul de funcționare și utilitatea asigură-
            rii PAD și să furnizeze exemple concrete în
            care aceasta a fost utilă.                           CARACTERISTICA               DA     NU
                                                         Obiectiv clar definit                        X
               Beneficiarii proiectului
               Beneficiarii proiectului vor fi toți elevii   Durată limitată de timp           X
            de gimnaziu din cadrul școlii.               Resurse dedicate                      X

               Verificarea ideii de proiect             Unicitate                             X
               Atenție! Din completarea listei de veri-  Planificare și organizare             X
            ficare a proiectului rezultă că avem preci-  Echipă de proiect                     X
            zat scopul, dar nu și obiectivul. Prin urmare,   Rezultate măsurabile              X
            obiectivul nu este clar definit, deci va trebui
            să îl rescriem.                              Factori externi                       X


        80
        80
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87