Page 82 - educatie-sociala-viii
P. 82
Proiect
educațional
Partea 1: Alegerea temei
Alegerea temei
Este etapa în cadrul căreia au loc următoarele activități:
a) Se identifică o problemă sau o nevoie referitoare la educația financiară. De exemplu, faptul că
oamenii nu economisesc poate fi o problemă. Necesitatea de a evita fraudele poate fi o nevoie.
b) Se stabilește echipa de proiect și managerul de proiect. Proiectul se va desfășura în echipe de
5 până la 10 elevi în funcție de complexitatea acestuia. Fiecare proiect va avea un manager de
proiect și câte un responsabil pentru comunicare, buget, riscuri și promovare.
c) Se alege titlul proiectului, se formulează sloganul sau motto-ul și se propune un logo sau un
simbol pentru proiect.
d) Se stabilește scopul proiectului, adică ce își propune proiectul să facă, în ce constă proiectul.
e) Se desemnează beneficiarii proiectului, adică persoanele care vor fi influențate sau vor bene-
ficia de rezultatele proiectului.
Exemplu practic
Identificarea problemei sau definirea nevoii
Deși asigurarea împotriva dezastrelor naturale PAD este obligatorie conform Legii nr. 260/2008,
foarte mulți români nu au încheiat o asemenea asigurare, pentru că nu știu de existența și de obli-
gativitatea ei.
Stabilirea echipei de proiect
Din echipa de proiect vor face parte următorii elevi: ....., ....., ....., .....
Manager de proiect va fi .....
Titlul și logo-ul proiectului
Titlu: „Fii informat, fii asigurat, fii protejat!”
Logo-ul va fi reprezentat de o casă acoperită de o umbrelă.
Scopul proiectului
Realizarea unui interviu cu un specialist din domeniul asigurărilor, care să ofere detalii despre
modul de funcționare și utilitatea asigură-
rii PAD și să furnizeze exemple concrete în
care aceasta a fost utilă. CARACTERISTICA DA NU
Obiectiv clar definit X
Beneficiarii proiectului
Beneficiarii proiectului vor fi toți elevii Durată limitată de timp X
de gimnaziu din cadrul școlii. Resurse dedicate X
Verificarea ideii de proiect Unicitate X
Atenție! Din completarea listei de veri- Planificare și organizare X
ficare a proiectului rezultă că avem preci- Echipă de proiect X
zat scopul, dar nu și obiectivul. Prin urmare, Rezultate măsurabile X
obiectivul nu este clar definit, deci va trebui
să îl rescriem. Factori externi X
80
80