Page 7 - educatie-tehnologica-viii
P. 7

5




                               Ghid de utilizare a manualului




                          varianta tipărită și varianta          Simboluri folosite
                                    digitală                     în varianta digitală


                                                                      Rezolvă

                                                                      Privește

                                                                      Vizionează









               Manualul Educație tehnologică și aplicații practice are un caracter profund interdisciplinar și practic-
            apli cativ și vizează competențele din profilul de formare a absolventului de clasa a VIII-a: competențe de
            bază în științe și tehnologii bazate pe inițiativă și antreprenoriat, competențe necesare pentru ocu parea
            unui loc de muncă și participarea la funcționarea și dezvoltarea unei economii durabile.
               Manualul îl ajută pe absolventul de gimnaziu să exploreze meserii, să-și descopere înclinația, che-
            marea către o anumită meserie, activitate, și să facă alegeri informate privind propriul parcurs edu ca-
            țional și profesional.

               Exemplele de învățare și conținuturile propun utilizarea noilor tehnologii de informare și comuni-
            care pentru documentare, proiectare, învățare.

               Ce vă oferă acest manual?
                  Rubrica     De reținut!  evidențiază cuvintele-cheie necesare pentru sistematizarea cunoș-
                   tințelor și facilitează realizarea unor scheme conceptuale ale lecțiilor.
                  Rubrica    Aplicații  conține atât sarcini care, sub îndrumarea profesorului, generează învă-
                   țarea în clasă, integrând strategii didactice activ-participative și asigurând astfel înțelegerea,
                   sistematizarea, fixarea și transferul cunoștințelor, cât și teme pentru acasă.
                  Rubrica    Și tu poți!  cuprinde activități de realizare practică a unor produse utile acasă, în
                   școală și în comunitate.
                  Rubrica     Știați că?  oferă informații suplimentare și curiozități științifice legate de tematica
                   abordată.
                  Rubrica     Dicționar  explică termenii noi, necunoscuți, din lecție.
                  Portofoliile propun teme cu un grad ridicat de relevanță pentru aplicabilitatea în viața de zi cu
                   zi și ilustrează atitudinea și interesul elevului față de domeniul abordat.
                  Proiectele propuse elevilor cuprind activități individuale sau de grup, aplicate pentru realiza-
                   rea de produse fizice și intelectuale, care includ informare, planificare, decizie, im plementare,
                   control și evaluare.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12