Page 88 - educatie-tehnologica-viii
P. 88
86
RECAPITULARE
FINALĂ
Împărțiți clasa în trei grupe, corespunzător celor trei unități de învățare studiate. Aveți nevoie de un cub cu
fețele diferit colorate (vezi modelul din imaginea de mai jos).
Grupa 1 va arunca cubul și va examina tema dată din perspectiva cerințelor de pe fețele cubului, până când
se epuizează cele șase sarcini de lucru. Prezentați răspunsurile oral, după consultare între membrii grupei, iar
colegii din celelalte grupe aduc completări, dacă este cazul. Pe rând, grupele 2 și 3 vor proceda în mod identic.
Profesorul coordonează și apreciază activitatea elevilor.
Grupa 1- ENERGIA ELECTRICĂ
DESCRIE Funcționarea unei centrale electrice
ANALIZEAZĂ Tehnologiile de producere a energiei electrice din punct de vedere al avantajelor și al
dezavantajelor
ASOCIAZĂ Rețeaua de transport și rețeaua de distribuție a energiei electrice
COMPARĂ Centralele electrice convenționale cu cele neconvenționale
ARGUMENTEAZĂ Energia electrică este benefică pentru mediul înconjurător?
APLICĂ Domenii de utilizare a energiei electrice
Grupa 2 - CONSUMATORI DE ENERGIE ELECTRICĂ
DESCRIE Rolul tabloului electric
ANALIZEAZĂ Instalația electrică din locuință
ASOCIAZĂ Consumatorii din locuință cu consumurile și costurile energiei electrice
COMPARĂ Lămpile de iluminat
ARGUMENTEAZĂ Utilizarea curentului electric în scopuri benefice omului
APLICĂ Măsuri de economisire a energiei electrice
Grupa 3 -DOMENII PROFESIONALE
DESCRIE Tendințele în evoluția pieței muncii
ANALIZEAZĂ Traseul de educație și dezvoltare profesională
RECAPITULARE ARGUMENTEAZĂ Necesitatea interacțiunii dintre societate – agenți economici - mediu ANALIZEAZĂ
ASOCIAZĂ
Ocupația cu fișa postului
Zonele de dezvoltare ale României
COMPARĂ
APLICĂ
Idee de afaceri pornind de la necesitățile comunității
COMPARĂ
DESCRIE
ASOCIAZĂ
APLICĂ
ARGUMENTEAZĂ

