Page 87 - educatie-tehnologica-viii
P. 87
Unitatea 3 Domenii profesionale 85
EVALUARE
SUMATIVĂ
Timp de lucru: 50 de minute
Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obţinut.
SUBIECTUL I (20 de puncte) prezintă o necesitate vitală, fiind sursa de existență
Încercuiţi litera corespunzătoare răspunsului corect a omului.
la cerinţele de mai jos. (5 x 2 puncte = 10 puncte) 5. Reconversia profesională înseamnă schimbarea
1. Profilul militar face parte din: locului de muncă.
a. filiera teoretică;
b. filiera tehnologică; SUBIECTUL al II-lea (20 de puncte)
c. filiera vocațională; Completaţi spaţiile libere astfel încât enunţurile de
d. învățământul superior. mai jos să aibă sens și să fie corecte din punct de ve-
2. Filiera teoretică are următoarele profiluri: dere știinţific: (10 x 2 puncte = 20 de puncte)
a. teologic; 1. Piața locurilor de muncă se referă la ............ și
b. servicii; ............ de forță de muncă într-o economie.
c. real și umanist; 2. Filiera tehnologică a învățământului liceal include
d. artistic.
3. Populația inactivă include următoarele categorii profilurile: ............, ............, ............ și protecția mediu-
de populație: lui.
a. muncitori; 3. Competența profesională reprezintă capacitatea
b. șomeri; de a aplica, transfera și ............ cunoștinte și ............
c. ingineri; necesare în desfășurarea activităților la locul de
d. elevi și studenți. muncă.
4. Calificarea obținută prin studii definește: 4. Pentru întocmirea unui plan de afaceri este nece-
a. profesia; sară parcurgerea a trei etape: ............, ............ și redac-
b. funcția; tarea planului.
c. meseria; 5. Conceptul de dezvoltare durabilă presupune un
d. ocupația. nivel optim de interacțiune între societate, ............ și
5. Cererea și oferta de muncă se ajustează prin: mediu.
a. contract;
b. salariu; SUBIECTUL al III-lea (50 de puncte)
c. profesionalizare; Toate ocupaţiile contribuie la îmbunătăţirea nivelu-
d. pregătire școlară. lui de trai al oamenilor.
1. Definiți noțiunile: profesie, ocupație.
B. Citiţi cu atenţie afirmaţiile de mai jos și notaţi în (2 x 5 puncte = 10 puncte)
dreptul fiecăreia litera A dacă afirmaţia este consi- 2. Descrieți traseul educațional pe care ar trebui să-l
derată adevărată și litera F dacă afirmaţia este con-
siderată falsă. (5 x 2 puncte = 10 puncte) urmeze o persoană pentru a fi programator.
1. Ocupația este activitatea utilă, aducătoare de ve- (10 puncte)
nit, pe care o desfășoară o persoană într-o unitate 3. Enumerați două competențe ale programatorului.
economico-socială. (2 x 5 puncte = 10 puncte) EVALUARE
2. Cunoștințele sunt deprinderi care se formează 4. Denumiți două ocupații din aceeași familie ocupa-
prin exercițiu, repetare și exersare. țională cu programatorul. (2 x 5 puncte = 10 puncte)
3. Standardul ocupațional este documentul care descrie 5. Descrieți două efecte pe care activitățile din do-
activitățile și sarcinile profesionale specifice ocupațiilor. meniul IT le au asupra mediului.
4. Munca este o activitate creatoare de valori și re- (2 x 5 puncte = 10 puncte)

