Page 87 - educatie-tehnologica-viii
P. 87

Unitatea 3  Domenii profesionale                  85

                                                          EVALUARE


                                                          SUMATIVĂ


        Timp de lucru: 50 de minute
        Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obţinut.
        SUBIECTUL I                      (20 de puncte)   prezintă o necesitate vitală, fiind sursa de existență
        Încercuiţi litera corespunzătoare răspunsului corect   a omului.
        la cerinţele de mai jos.    (5 x 2 puncte = 10 puncte)  5. Reconversia  profesională  înseamnă  schimbarea
        1. Profilul militar face parte din:               locului de muncă.
        a. filiera teoretică;
        b. filiera tehnologică;                            SUBIECTUL al II-lea              (20 de puncte)
        c. filiera vocațională;                           Completaţi spaţiile libere astfel încât enunţurile de
        d. învățământul superior.                         mai jos să aibă sens și să fie corecte din punct de ve-
        2. Filiera teoretică are următoarele profiluri:   dere știinţific:    (10 x 2 puncte = 20 de puncte)
        a. teologic;                                      1. Piața  locurilor  de  muncă  se  referă  la  ............  și
        b. servicii;                                      ............ de forță de muncă într-o economie.
        c. real și umanist;                               2. Filiera tehnologică a învățământului liceal include
        d. artistic.
        3. Populația  inactivă  include  următoarele  categorii   profilurile: ............, ............, ............ și protecția mediu-
        de populație:                                     lui.
        a. muncitori;                                     3. Competența  profesională  reprezintă  capacitatea
        b. șomeri;                                        de a aplica, transfera și ............ cunoștinte și ............
        c. ingineri;                                      necesare  în  desfășurarea  activităților  la  locul  de
        d. elevi și studenți.                             muncă.
        4. Calificarea obținută prin studii definește:    4. Pentru întocmirea unui plan de afaceri este nece-
        a. profesia;                                      sară parcurgerea a trei etape: ............, ............ și redac-
        b. funcția;                                       tarea planului.
        c. meseria;                                       5. Conceptul  de  dezvoltare  durabilă  presupune un
        d. ocupația.                                      nivel optim de interacțiune între societate, ............ și
        5. Cererea și oferta de muncă se ajustează prin:  mediu.
        a. contract;
        b. salariu;                                        SUBIECTUL al III-lea             (50 de puncte)
        c. profesionalizare;                              Toate ocupaţiile contribuie la îmbunătăţirea nivelu-
        d. pregătire școlară.                             lui de trai al oamenilor.
                                                          1. Definiți noțiunile: profesie, ocupație.
        B. Citiţi cu atenţie afirmaţiile de mai jos și notaţi în                  (2 x 5 puncte = 10 puncte)
        dreptul fiecăreia litera A dacă afirmaţia este consi-  2. Descrieți traseul educațional pe care ar trebui să-l
        derată adevărată și litera F dacă afirmaţia este con-
        siderată falsă.        (5 x 2 puncte = 10 puncte)  urmeze o persoană pentru a fi programator.
        1. Ocupația este activitatea utilă, aducătoare de ve-                                 (10 puncte)
        nit,  pe  care  o  desfășoară  o  persoană  într-o  unitate   3. Enumerați două competențe ale programatorului.
        economico-socială.                                                        (2 x 5 puncte = 10 puncte)        EVALUARE
        2. Cunoștințele  sunt  deprinderi  care  se  formează   4. Denumiți două ocupații din aceeași familie ocupa-
        prin exercițiu, repetare și exersare.             țională cu programatorul.  (2 x 5 puncte = 10 puncte)
        3. Standardul ocupațional este documentul care descrie   5. Descrieți două efecte pe care activitățile din do-
        activitățile și sarcinile profesionale specifice ocupațiilor.   meniul IT le au asupra mediului.
        4. Munca este o activitate creatoare de valori și re-                     (2 x 5 puncte = 10 puncte)
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92