Page 66 - consiliere-viii-b
P. 66
Recapitulare
ramificat-o pentru a vizualiza relațiile
Harta conceptuală (denumire dată dintre concepte și a le reține mai ușor.
de Joseph Novak) prezintă ideile de la Utilizeaz-o și în alte situații, când înveți,
întreaga unitate 3 – Managementul învăță- dacă ți-a plăcut și te-a ajutat!
rii. Am pornit de la o idee centrală și am
nu sunt afectat de Învăț eficient sunt influențat de
atunci când: respect
pași factori
care pot fi care pot fi
stres
1. nu amân
interni
2. caut motivație
care duce la reacții am (oboseală, atenție,
3. sunt creativ memorie)
4. realizez o schiță externi
(zgomot, organiza-
5. stabilesc sursele rea spațiului, expli-
fizice cognitive emoționale comportamentale
(am dureri (nu mă (sunt iritat) (am rezultate 6. completez cațiile profesorului)
de cap) concentrez) scăzute) informația cu alte
surse
7. scriu textul
strategii
un vis de un plan per- modele rezultate
învățare sonal
de învățare
care pot fi
care include la nivel
care poate fi care pot fi
atins dacă pozitive negative cognitiv
(învăț
1. vorbesc cu cei 1. îndepărtez tot obiective lucruri noi)
din jur despre el ce mă obosește de învățare motivație adică imit afectiv
2. scriu totul pe 2. alternez (ce vreau să învăț?) (de ce?) valori, stil, (mi-a plăcut
hârtie 3. fac pauză acțiuni resurse atitudini, abilități, să învăț)
comportamente
3. îmi folosesc (ce voi face (de ce am nevoie psiho-motric
calitățile 4. îmi dozez concret?) pentru a reuși?) pot fi
timpul (pot să pun
în practică
4. planific 5. împart mate- ce am învățat)
5. sunt motivat rialul în părți istorice, culturale,
personale,
6. rămân profesionale
conectat
64 ManageMentul învățării