Page 63 - consiliere-viii-b
P. 63

Școala calităților!
              obiectivele (spre exemplu, ca   8.  Caută feedbackul (răspunsul,
              să înveți mai mult la matema-  părerea) celor din jur – părinți,   Alcătuiește o listă cu toate calitățile
              tică o să aloci mai puțin timp   profesori,  prieteni,  colegi   APLIC  pe care le ai și care te ajută să-ți realizezi
              pentru jocurile video sau pentru   etc. – despre pașii pe care îi faci.   visul. Ai și aspecte la care trebuie să mai
              Facebook).                   Folosește sugestiile lor pentru    lucrezi? Care sunt acestea? Cum îți poți
              6.  Nu uita! Trebuie să crezi în   îmbunătățiri.                dezvolta o calitate, ce poți face pentru
              tine și în forța ta de a ajunge   9.  Sărbătorește-ți victoriile!   ca ea să devină excepțională? De exem-
              acolo unde îți dorești. Găsește-ți   Ori de câte ori reușești să faci   plu, știi să-ți stăpânești emoțiile atunci
              motivația și pune-o la treabă!  un pas important, bucură-te din   când trebuie să vorbești în public. Dar
              7.  Rămâi conectat! Îți trebuie   toată inima și oferă-ți o recom-  este loc și de mai bine! Citește cărți pe
              perseverență ca să-ți îndepli-  pensă! O meriți!                această temă, ține scurte discursuri în
              nești visul! Cel mai greu o să-ți                               fața oglinzii, cere feedbackul unei per-
              fie la început, apoi vei deveni din                             soane apropiate.
              ce în ce mai bun în ceea ce faci.
              √  Deoarece învățăm toată viața, ar trebui să existe spații de învățare în mediul cotidian. Deși studiile arată
           ÎNȚELEG ȘI APLIC  √  S-a observat că oamenii își irosesc timpul în multe alte situații, timp pe care l-ar putea aloca învățării.
              că omul învață cel mai bine în mediul de acasă, arhitecții nu prevăd, de obicei, astfel de spații cu destinație
              doar pentru învățare.


              √
                 Sub coordonarea unui profesor, gândiți o hartă a localității în care locuiți și puneți-i eticheta: Orașul
              meu/Comuna mea învață! Găsiți cât mai multe locuri care ar putea să capete destinația de loc de învățare,
              concepeți un plan prin care acestea ar putea să fie amenajate în acest sens. Gândiți-vă cum ați putea să
              convingeți autoritățile din localitatea voastră să-l pună în practică.

                                                      EXERCIȚIU DE PREDARE REFLEXIVĂ
                 Cercetătorii afirmă că educația
              nu este limitată doar la activitatea    1.  Clasa se împarte în grupuri de câte 4 elevi. Fiecare grup trebuie
                                                      să aibă un elev care excelează la anumite materii - unul la mate-
           ÎNVĂȚ  școlară, ci se continuă în cadrul   matică, altul la română etc.
              familiei și, mai larg, în interiorul
                                                      2.  Fiecare dintre acești elevi își va alege o lecție pe care să o predea
              comunității. Așa a apărut conceptul
              de „societăți care învață”. O astfel    colegilor lui în cel mai interesant și atractiv mod. Începe, de exem-
              de societate stimulează învățarea       plu, elevul care excelează la limba română. El le va preda colegilor
              colectivă și socializarea, totul în jur   din grup lecția aleasă, fiind profesorul lor pentru un sfert de oră.
              fiind o oportunitate de instruire și    3.  Când termină redevine elev pentru următorul coleg din grup,
              de îndeplinire a potențialului fiecă-   cel care a ales istoria, de exemplu. Acesta predă, la rândul lui, iar
              rui om la nivelul maxim pe care el îl   exercițiul se termină când fiecare elev a jucat atât rolul profeso-
              poate atinge.                           rului, cât și pe cel al elevului.
                                                      4.  Într-o discuție cu întreaga clasă încercați să răspundeți la
          PORTOFOLIU  timpul să faci ceva și mai interesant: să fii propriul profesor! TU
                                                      întrebarea: Ce am aflat nou despre învățare?



                 În exercițiul anterior ai fost profesor pentru colegii tăi. Este

              stabilești obiectivele de învățare, TU stabilești cât de mult sau de
              puțin înveți, TU îți alegi metodele și, la final, TOT TU ești cel care
              te autoevaluezi și îți dai și notă!
                 Scrie ce ai simțit într-un „jurnal al învățării”.



                                                                                           ManageMentul învățării  61
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68