Page 65 - consiliere-viii-b
P. 65
Provocarea – găsește permanent ceva interesant atunci Varietatea – schimbă, schimbă, schimbă!
când înveți. Gândește-te la felul de mâncare ce ți-a încântat papi-
Citește o carte al cărei titlu te atrage sau uită-te la un lele gustative. Este felul tău preferat, dar dacă o să mănânci
film al cărui subiect ți se pare interesant. Simți că ți-e aceeași mâncare trei zile la rând, nu o să-ți mai placă deloc,
foame, dar nu te poți opri. Ce se întâmplă? Pur și simplu nu-i așa? Așa este și în învățare! Dacă ți se pare că ai alocat
ești curios. Te-a prins atât de tare, că TREBUIE să știi ce se prea mult timp unei materii poate este timpul să încerci
întâmplă mai departe. să înveți la alta, să faci o pauză sau orice altceva. Apoi,
La fel este și la școală. Dacă lecția ți se pare prea plicti- când ai din nou poftă să înveți la materia respectivă, te
sitoare, caută pe internet altceva despre cunoștințele învă- poți reapuca.
țate. Întotdeauna vor exista informații care să te uimească
și care să-ți sporească motivația pentru învățare.
Construim învățarea
APLIC Dă mai departe!
Fiecare elev va căuta pe internet citate care îl
inspiră. Apoi, toată clasa va realiza un poster în
care vor fi trecute citatele preferate ale fiecăruia,
un poster al clasei a VIII-a. Multiplicați-l și dis-
tribuiți-l colegilor de la clasele mai mici, afișați-l
pe holul școlii și în alte locuri unde poate fi citit.
Filmul învățării mele!
Rezolvarea problemelor
Stabiliți tema și scenariul unui film, pornind de la o temă
Fiecare elev va face „un inventar” al proble- personală de învățare care a fost un succes pentru voi. Se vor
melor de învățare pe care le-a întâlnit în anii de realiza astfel mici filmulețe (maximum un minut fiecare)
școală. Apoi, împreună cu colegii, organizați o despre voi, despre cum ați învățat să învățați, despre succe-
dezbatere la care să invitați profesorii și părinții sul vostru, despre lucrurile care v-au motivat și vă inspiră în
pentru a le spune cum credeți voi că se pot rezolva continuare. La final „legați” toate aceste „mărturii” video
aceste probleme, ce pot face școala și familia într-un singur film și chemați la „premieră” părinții, pro-
pentru a motiva un elev să învețe. fesorii, colegii de la alte clase etc.
PORTOFOLIU 1. Gândește-te la unul dintre cele mai bune momente
ale vieții tale de școlar din clasa a V-a până în prezent.
2. Retrăiește bucuria unei note de 10, a aplauzelor
colegilor în urma unui discurs.
3. Amintește-ți, de asemenea, admirația celorlalți când
ai făcut ceva deosebit, ai câștigat un concurs sportiv etc.
4. Scrie o scrisoare pentru un elev care este acum în
clasa a V-a, prin care să-i explici de ce este important
să înveți și ce satisfacții poți obține.
ManageMentul învățării 63