Page 65 - consiliere-viii-b
P. 65

Provocarea – găsește permanent ceva interesant atunci   Varietatea  – schimbă, schimbă, schimbă!
        când înveți.                                            Gândește-te la felul de mâncare ce ți-a încântat papi-
           Citește o carte al cărei titlu te atrage sau uită-te la un   lele gustative. Este felul tău preferat, dar dacă o să mănânci
        film al cărui subiect ți se pare interesant. Simți că ți-e   aceeași mâncare trei zile la rând, nu o să-ți mai placă deloc,
        foame, dar nu te poți opri. Ce se întâmplă? Pur și simplu   nu-i așa? Așa este și în învățare! Dacă ți se pare că ai alocat
        ești curios. Te-a prins atât de tare, că TREBUIE să știi ce se   prea mult timp unei materii poate este timpul să încerci
        întâmplă mai departe.                                să înveți la alta, să faci o pauză sau orice altceva. Apoi,
           La fel este și la școală. Dacă lecția ți se pare prea plicti-  când ai din nou poftă să înveți la materia respectivă, te
        sitoare, caută pe internet altceva despre cunoștințele învă-  poți reapuca.
        țate. Întotdeauna vor exista informații care să te uimească
        și care să-ți sporească motivația pentru învățare.




             Construim învățarea


          APLIC  Dă mai departe!
               Fiecare elev va căuta pe internet citate care îl
            inspiră. Apoi, toată clasa va realiza un poster în
            care vor fi trecute citatele preferate ale fiecăruia,
            un poster al clasei a VIII-a. Multiplicați-l și dis-
            tribuiți-l colegilor de la clasele mai mici, afișați-l
            pe holul școlii și în alte locuri unde poate fi citit.


                                                             Filmul învățării mele!
            Rezolvarea problemelor
                                                                Stabiliți tema și scenariul unui film, pornind de la o temă
               Fiecare elev va face „un inventar” al proble-  personală de învățare care a fost un succes pentru voi. Se vor
            melor de învățare pe care le-a întâlnit în anii de   realiza astfel mici filmulețe (maximum un minut fiecare)
            școală. Apoi, împreună cu colegii, organizați o   despre voi, despre cum ați învățat să învățați, despre succe-
            dezbatere la care să invitați profesorii și părinții   sul vostru, despre lucrurile care v-au motivat și vă inspiră în
            pentru a le spune cum credeți voi că se pot rezolva   continuare. La final „legați” toate aceste „mărturii” video
            aceste probleme, ce pot face școala și familia   într-un singur film și chemați la „premieră” părinții, pro-
            pentru a motiva un elev să învețe.               fesorii, colegii de la alte clase etc.


                                                             PORTOFOLIU  1.  Gândește-te la unul dintre cele mai bune momente





                                                                ale vieții tale de școlar din clasa a V-a până în prezent.
                                                                2.  Retrăiește bucuria unei note de 10, a aplauzelor
                                                                colegilor în urma unui discurs.
                                                                3.  Amintește-ți, de asemenea, admirația celorlalți când
                                                                ai făcut ceva deosebit, ai câștigat un concurs sportiv etc.
                                                                4.  Scrie o scrisoare pentru un elev care este acum în
                                                                clasa a V-a, prin care să-i explici de ce este important
                                                                să înveți și ce satisfacții poți obține.




                                                                                           ManageMentul învățării 63
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70