Page 64 - consiliere-viii-b
P. 64

UNITATEA 3  LECȚIA 6

        Învăț să învăț! Galeria portofoliilor de învățare




          ândește-te că vrei să faci o prăjitură: pentru început te asiguri că ai toate ingredientele, apoi le combini și la final obții
      Gun dulce delicios. Tot așa, învățarea necesită mai multe resurse: umane (profesori, elevi etc.), materiale (manuale,
       caiete, instrumente de scris etc.), valorice (obiectivele pe care le stabilește profesorul, timpul pe care îl petreci învățând
       etc.). Așa cum combini ingredientele unei prăjituri bune, aceste resurse se influențează unele pe altele pentru a obține
       rezultatul final. Dacă toate lucrurile merg bine, ai rezultate: la nivel cognitiv (ai învățat lucruri noi), la nivel afectiv (ți-a
       plăcut să înveți, ești motivat pentru școală) și la nivel psiho-motric (ai învățat să faci anumite lucruri, știi să pui în prac-
       tică ceea ce ai învățat). Portofoliul tău de învățare reprezintă o „unealtă de lucru” care urmărește toate aceste rezultate.



                                            Peretele învățării creative

                                         APLIC  1.  Îți mai aduci aminte cum te-ai simțit când ai luat prima notă mare? Cât de
                                           important a fost acest lucru pentru tine? Cât de important a fost sfatul unui
                                           profesor? Ce ai simțit atunci când ai dat un răspuns corect la școală?
                                           2.  Realizează un poster folosind nouă cuvinte și trei desene care îți vin în minte
                                           când te gândești la tema „Atunci când învăț...”. Amintește-ți cât mai multe
                                           experiențe de învățare prin care ai trecut.  Fiecare elev își va afișa posterul pe
                                           perete (ca o expoziție de tablouri). Întreaga clasă, împreună cu profesorul, va
        Peretele învățării creative        analiza aceste postere pentru a remarca ce lucruri au ele în comun și ce este
                                           diferit la fiecare.
                                                                                J.  Kounin  spunea  că  procesul
                                                                             învățării se bazează pe trei lucruri
                   Desenați pe tablă o emblemă a învățării voastre.
                                                                             importante.
             APROFUNDEZ  zările anterioare și prezente, precum și direcția viitoare   ÎNVĂȚ  kilometrice ale învățării.
               Aceasta poate reflecta valorile fiecăruia dintre voi, reali-
                                                                                Progresul – măsoară-l prin borne
               spre atingerea succesului.
                                                                                Andrei ia primele lecții de înot. După
                   Mai întâi începe profesorul prin desenarea unei părți
                                                                             cinci minute iese din bazin și vrea să
               a viitoarei embleme, apoi fiecare elev vine la tablă și are
               la dispoziție 30 de secunde pentru a completa emblema
                                                                             astăzi mi-a ajuns!”.
               așa cum vrea.                                                 plece, spunându-i antrenorului: „Pentru
                    Nimeni nu critică pe nimeni, fiecare construiește pe        Gândește-te la momentul în care
               ceea ce s-a lucrat înaintea lui!                              ai  învățat  să  înoți  sau  să  mergi  pe
                   La final fotografiați rezultatul și lipiți fotografia pe   bicicletă. Cum a fost prima zi? Ce s-ar
               coperta unui caiet de la o materie la alegere.                fi întâmplat dacă după două luni de
                                                                             încercări ar fi fost la fel ca în prima zi?
                                                                                Ce ne întreține motivația? Poate
                                                                             faptul că la un moment dat ai simțit că
                                                                             progresezi, că ai început să te pricepi?


    62  ManageMentul învățării
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69