Page 64 - consiliere-viii-b
P. 64
UNITATEA 3 LECȚIA 6
Învăț să învăț! Galeria portofoliilor de învățare
ândește-te că vrei să faci o prăjitură: pentru început te asiguri că ai toate ingredientele, apoi le combini și la final obții
Gun dulce delicios. Tot așa, învățarea necesită mai multe resurse: umane (profesori, elevi etc.), materiale (manuale,
caiete, instrumente de scris etc.), valorice (obiectivele pe care le stabilește profesorul, timpul pe care îl petreci învățând
etc.). Așa cum combini ingredientele unei prăjituri bune, aceste resurse se influențează unele pe altele pentru a obține
rezultatul final. Dacă toate lucrurile merg bine, ai rezultate: la nivel cognitiv (ai învățat lucruri noi), la nivel afectiv (ți-a
plăcut să înveți, ești motivat pentru școală) și la nivel psiho-motric (ai învățat să faci anumite lucruri, știi să pui în prac-
tică ceea ce ai învățat). Portofoliul tău de învățare reprezintă o „unealtă de lucru” care urmărește toate aceste rezultate.
Peretele învățării creative
APLIC 1. Îți mai aduci aminte cum te-ai simțit când ai luat prima notă mare? Cât de
important a fost acest lucru pentru tine? Cât de important a fost sfatul unui
profesor? Ce ai simțit atunci când ai dat un răspuns corect la școală?
2. Realizează un poster folosind nouă cuvinte și trei desene care îți vin în minte
când te gândești la tema „Atunci când învăț...”. Amintește-ți cât mai multe
experiențe de învățare prin care ai trecut. Fiecare elev își va afișa posterul pe
perete (ca o expoziție de tablouri). Întreaga clasă, împreună cu profesorul, va
Peretele învățării creative analiza aceste postere pentru a remarca ce lucruri au ele în comun și ce este
diferit la fiecare.
J. Kounin spunea că procesul
învățării se bazează pe trei lucruri
Desenați pe tablă o emblemă a învățării voastre.
importante.
APROFUNDEZ zările anterioare și prezente, precum și direcția viitoare ÎNVĂȚ kilometrice ale învățării.
Aceasta poate reflecta valorile fiecăruia dintre voi, reali-
Progresul – măsoară-l prin borne
spre atingerea succesului.
Andrei ia primele lecții de înot. După
Mai întâi începe profesorul prin desenarea unei părți
cinci minute iese din bazin și vrea să
a viitoarei embleme, apoi fiecare elev vine la tablă și are
la dispoziție 30 de secunde pentru a completa emblema
astăzi mi-a ajuns!”.
așa cum vrea. plece, spunându-i antrenorului: „Pentru
Nimeni nu critică pe nimeni, fiecare construiește pe Gândește-te la momentul în care
ceea ce s-a lucrat înaintea lui! ai învățat să înoți sau să mergi pe
La final fotografiați rezultatul și lipiți fotografia pe bicicletă. Cum a fost prima zi? Ce s-ar
coperta unui caiet de la o materie la alegere. fi întâmplat dacă după două luni de
încercări ar fi fost la fel ca în prima zi?
Ce ne întreține motivația? Poate
faptul că la un moment dat ai simțit că
progresezi, că ai început să te pricepi?
62 ManageMentul învățării

