Page 15 - consiliere-viii-l
P. 15

Curajul de a fi tu însuți în drumul spre succes                           ȘTIAI CĂ?
           Modelul pe care ni-l alegem trebuie să ne ajute să ne dezvoltăm, rămânând
         în același timp noi înșine� E nevoie să realizăm ce aspecte vrem să schimbăm în
         acord cu modelul nostru, dar și să conștientizăm resursele proprii, asemănă-
         toare sau diferite de modelul ales, care să devină ancore în drumul către succes�


             NU UITA!
           Gândirea pozitivă nu înseamnă să ignori problemele din viața ta, ci să te fo-
           calizezi asupra aspectelor pozitive ale vieții tale și să ai o atitudine optimistă.

              EXPLOREAZĂ PRIN JOC ȘI EXERCIȚIU!                                      Thomas Edison, la 75 de ani
          Ai observat fără îndoială că, atunci când ai clar în minte ceea ce-ți dorești,     În  primii  ani  de  școală,  Thomas
         începi să vezi în jurul tău orice informație, orice resursă ce te-ar putea ajuta   Edison era un elev slab la învățătură.
         să obții acel lucru�                                                   El a afirmat: ,,N-am eșuat de 10 000
          Mai mult decât atât, motivația pentru succes te va orienta în direcția obiec-  de  ori,  am  găsit  10  000  de  moduri
                                                                                care nu funcționează.”
         tivului ales�                                                            Printre invențiile sale se numără
          Închide ochii, conectează-te la aspirațiile, valorile, abilitățile tale și… vizu-  becul  cu  incandescență,  fonogra-
         alizează-ți reușita! Ce vezi? Ce auzi? Ce simți?                       ful (primul aparat de înregistrare și
          Descrie cât mai detaliat viziunea ta despre succes și împărtășește-o celorlalți!  redare a sunetelor) și kinetoscopul
                                                                                (primul aparat care putea reda ima-
            DESCOPERĂ!                                                          gini în mișcare).
         Galeria succesului (lucru în clasă)                                     Roger Federer este un fost jucător
           Imaginează-ți că la o galerie de artă se organizează o expoziție cu tema-  de tenis care a câștigat peste 100 de
                                                                                trofee de-a lungul carierei sale. Per-
         tica „Oameni de succes”� Realizează pentru această expoziție un poster cu   severența, talentul și încrederea în
         o persoană pe care o consideri un model demn de urmat, care să includă:   sine  l-au  ajutat  să  stabilească  nu-
         ◼  un titlu sugestiv care să conțină numele persoanei alese;           meroase recorduri, dar și să impună
         ◼  imagini, desene etc� care să surprindă calitățile persoanei respective;   noi standarde în tenis.
         ◼  un text care să surprindă un principiu de viață al modelului tău�
           Afișează posterul tău, alături de creațiile colegilor, pe peretele clasei și
         analizează cu atenție această expoziție� Ea poate să devină sursa ta de inspi-
         rație pentru dezvoltare și succes!

            CUCEREȘTE!

            Cuceririle de azi
         ◼  Ce anume ai adăuga sau modifica la viziunea ta despre succes?
         ◼  Ce model de succes te-a inspirat? Ce lecție valoroasă ai învățat de la acesta?
            Cuceririle de mâine
           Imaginează-ți că te-ai urcat într-o mașină a timpului cu destinația
         „VIITOR”, pentru a-i lua un scurt interviu celui mai important om de suc-
         ces din acele timpuri – TU ÎNSUȚI!
           Iată lista de întrebări cu care te-ai pregătit pentru eul tău viitor:
         ◼  Cum poți descrie perioada 8-13 ani într-o singură propoziție?            IZVOR DE INSPIRAȚIE
         ◼  Care sunt cele mai valoroase lecții pe care le-ai învățat până ai ajuns aici?  „Succesul  înseamnă  să  îți  cunoști
         ◼  Ce mesaj ai transmite eului tău din trecut?                         scopul în viață, să atingi potențialul
           Scrie în jurnalul de călătorie temporală răspunsurile pe care le-ai primit de   maxim și să plantezi semințele câș-
         la eul tău viitor și împărtășește-le cu ceilalți.                      tigului în beneficiul celorlalți.”
           Adaugă tema în portofoliul de învățare�                                                 John Maxwell


                                                                                                            13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20