Page 68 - consiliere-viii-l
P. 68
3.7 MANAGEMENTUL ÎNVĂȚĂRII
ȘTIAI CĂ? DESCOPERĂ!
În viață suntem inspirați și motivați de succesul altor persoane și, une-
ori, de eșecul lor.
I. Reflectează la modelul pe care îl consideri de succes și ale cărui expe-
riențe de învățare ți-au insuflat dorința de cunoaștere și te-au motivat să
înveți. Modelul tău de viață poate fi o celebritate, un membru al familiei
tale, un personaj istoric sau literar.
◼ Ce calități apreciezi/admiri cel mai mult? De ce?
◼ Ce ai aflat din experiențele lui de învățare?
◼ Cum ai folosit învățăturile în procesul tău de învățare?
◼ Ce ar trebui să faci pentru a deveni la rândul tău un model de învățare
pentru altcineva?
II. Lucrează în pereche cu un coleg și discutați despre modelele de succes
care v-au inspirat și v-au motivat să învățați.
70% din ceea ce oamenii știu despre
meseria lor învață informal de la cei
cu care lucrează.
80% din ceea ce învață adulții pe
parcursul vieții este învățare infor-
mală.
CUCEREȘTE!
Cuceririle de azi
◼ Ce anume ai adăuga sau ai modifica la viziunea ta despre învățare?
◼ Ce alte modele de succes prezentate de colegii tăi te-au inspirat?
Cuceririle de mâine
IZVOR DE INSPIRAȚIE Planifică și organizează, la nivelul școlii, evenimentul numit „Istoria per-
sonală”. Alege cea mai potrivită variantă de prezentare a portofoliului perso-
„A învăța este să descoperi ceva ce nal de învățare, în care să le împărtășești părinților și profesorilor impresii
știi deja. A face este să demonstrezi
că știi. A preda este să le reamintești despre lucrurile învățate de tine la fiecare oră de curs. Selectează acele lucrări
altora că știu la fel de bine ca tine.” din portofoliul tău de învățare care te caracterizează și care oglindesc pro-
Richard Bach pria experiență de învățare.
66