Page 69 - consiliere-viii-l
P. 69
Recapitulare
1. Am învățat, mi-am consolidat cunoștințele!
ÎNVĂȚAREA
Învățarea pe tot parcursul vieții
înseamnă crearea și menținerea
Tradițional și modern
SURSE DE INFORMARE unei atitudini pozitive atât pentru Metodele tradiționale și cele
Pentru ca sursele de informare să dezvoltarea personală, cât și pentru moderne au un rol important în
devină adevărate resurse în realizarea cea profesională. Este o învățare procesul instructiv-educativ. Este
activităților (inclusiv școlare), flexibilă, diversă și disponibilă în esențial să se găsească un echilibru
ele trebuie gestionate (selectate, momente și locuri diferite. între aceste două abordări, pentru
evaluate, prelucrate), astfel încât să a se asigura o educație eficientă,
prezinte informații corecte, obiective bazată pe dezvoltarea integrală a
și credibile.
elevilor.
INFORMAȚIA ca resursă
TIMPUL ca resursă MANAGEMENTUL O informație este cu adevărat
Timpul reprezintă cea mai prețioasă
resursă a existenței. Din acest ÎNVĂȚĂRII valoroasă dacă are valoare de adevăr
motiv, o relație avantajoasă cu acest și e valorificată maximal în procesul
valoros timp presupune tratarea dezvoltării proprii. Pentru aceasta, este
cu responsabilitate a sarcinilor ce necesară dezvoltarea abilităților de
se impun a fi îndeplinite, printr-un căutare a informațiilor, de evaluare și
management eficient al lui. prelucrare a informației, de utilizare
eficientă a acesteia.
DORINȚA DE CUNOAȘTERE
Găsirea motivației interioare
pentru învățare poate fi uneori un
proces dificil, dar, treptat, se poate
transforma într-o abilitate valoroasă
pentru potențialul tău de dezvoltare.
Este acea abilitate de a rămâne
motivat și concentrat, chiar și când
nu te simți inspirat.
2. Exersez și mă dezvolt!
Împărțiți-vă în două grupe. Prima grupă se va numi ◼ Grupa RISIPITORII DE TIMP – cazul unui copil care
„SALVATORII DE TIMP”, iar cealaltă grupă, „RISIPITORII amână îndeplinirea sarcinilor.
DE TIMP”. „Trebuia să fac curat în camera mea înainte ca priete-
Fiecare grupă va primi câte un studiu de caz: nii să vină la mine sâmbătă seară. Am evitat toată săp-
◼ Grupa SALVATORII DE TIMP – cazul unor elevi care tămâna, spunându-mi că pot să aștept până sâmbătă
folosesc timpul în mod eficient. dimineață. Mi-ar fi trebuit aproximativ două ore pentru
„La ora de biologie am avut de realizat un proiect de curățenie. Sâmbătă dimineață am fost chemat la antre-
grup, pentru care am avut ca termen de lucru patru săp- nament și am ajuns acasă pe la ora 17.00. Fiindcă stabi-
tămâni. La prima noastră întâlnire de grup, am sugerat lisem cu prietenii să ne vedem la ora 18.00, am realizat
să împărțim proiectul în mai multe părți. Apoi, fiecare că nu aveam suficient timp să termin curățenia, așa că a
membru a devenit responsabil pentru realizarea păr- trebuit să anulez întâlnirea.”
ții de proiect alocate. La nivelul grupului am stabilit un Discutați despre consecințele pozitive ale gestionării
termen-limită pentru completarea fiecărei părți. Ne-am eficiente a timpului, respectiv despre consecințele nega-
întâlnit toți pentru ordonarea, corelarea și asamblarea tive ale risipirii timpului identificate în urma analizării
părților în forma sa finală – proiectul de grup.” celor două cazuri.
67