Page 92 - consiliere-viii-l
P. 92

4.6             MANAGEMENTUL CARIEREI






           I. Pentru fiecare anotimp, reflectează asupra viitoa-  TOAMNA – etapa de culegere și împărtășire a rezultate-
         rei tale cariere, prin intermediul următoarelor întrebări:  lor profesionale:
           PRIMĂVARA  –  etapa  explorărilor  educaționale  și   ◼  Ce fel de  bucurii, satisfacții găsești atunci când prac-
         profesionale:                                      tici profesia aleasă?
         ◼  În ce domenii ocupaționale îți dorești să obții mai   ◼  Cum te-a dezvoltat profesia aleasă, inclusiv pe plan
         multă experiență, să îți dezvolți abilități?       personal?
         ◼  Poți să asociezi domeniile de interes cu anumite pro-  ◼  Ce sfaturi ai da persoanelor care doresc să îmbrățișeze
         fesii și, respectiv, cu anumite trasee educaționale? Cum   aceeași profesie?
         arată aceste trasee?                                 IARNA – etapa de meditație, pentru o reîndrăgostire
         ◼  Care dintre profesiile vizate crezi că ți-ar aduce o mai   de profesie:
         mare împlinire sufletească?                        ◼  Dacă ai avea posibilitatea să reiei ciclul anotimpuri-
           VARA – etapa maturității și a stabilității profesionale:  lor, ce-ai face în plus/altfel pentru a excela și mai mult
                                                            în profesia aleasă?
         ◼  Cum ai descrie pe scurt profesia pe care ai îmbrățișat-o?
         ◼  Ce pași ai făcut pentru a ajunge în acest punct al cari-  II. Asociază fiecărui anotimp profesional o vârstă
         erei tale?                                         cronologică.
         ◼  Ce resurse ai valorificat?                        La ce vârste crezi că vei savura experiențele fiecărei
         ◼  Ce obstacole ai întâmpinat?                     etape evolutive a carierei?
           Cum le-ai depășit?



















            DESCOPERĂ!
           I. Desenează un munte.                           sprijin atunci când urci pe munte. Privește acești trei alpi-
           În vârful muntelui notează PROFESIA care crezi că ți se   niști RESURSE ca puncte de sprijin în viitoarea ta carieră.
         potrivește cel mai bine în momentul de față.
                                                              Notează pe rucsacul fiecăruia dintre cei trei alpiniști câte o
           II. Desenează-te la baza muntelui, purtând un rucsac.  resursă (umană/ materială/financiară/de altă natură) care
           Imaginează-ți că de opt ani te antrenezi pentru a esca-  să îți faciliteze urcarea muntelui.
         lada acest pisc înalt. Făcând asta, te simți deja puternic   IV. Desenează-te la mijlocul traseului.
         și pregătit pentru marea provocare.                  Ești mulțumit de ceea ce ai realizat, însă știi că drumul
           Pune în rucsacul tău acele interese, valori, abilități, cali-  nu s-a terminat!
         tăți ce îți vor fi de mare ajutor în cucerirea muntelui dorit   Te uiți cu mândrie în urmă și constați că ai parcurs
         și evidențiază-le (prin cuvinte/simboluri) și în desenul tău.
                                                            mulți pași ca să ajungi aici.
           III. Desenează alături de tine trei alpiniști – „resurse”.  Notează pe desen, de-a  lungul traseului parcurs, activi-
           Poate nu te-ai gândit până acum, dar poți lua în cal-  tățile pe care le-ai întreprins (de exemplu: școli terminate,
         cul trei „alpiniști virtuali”, hai să-i denumim RESURSE,   cursuri de perfecționare, angajări, promovări etc.). De fapt,
         care să te ajute să escaladezi vârful mult visat. O regulă în   notează orice acțiune  care te-a adus în acest punct impor-
         alpinism este aceea că trebuie să ai cel puțin trei puncte de   tant al carierei tale.


         90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97