Page 93 - consiliere-viii-l
P. 93
V. Desenează pe traseul pe care îl mai ai de parcurs diferiți bolo-
vani – „obstacole”. ȘTIAI CĂ?
Se pare că drumul spre profesia și cariera dorită continuă să fie plin de
provocări. Escaladarea e din ce în ce mai grea și obstacolele la fel de grele.
Notează în dreptul bolovanilor desenați pe desen minimum trei obstacole ce
te-ar putea împiedica să ajungi în vârf.
Reflectează asupra strategiilor pe care le-ai putea folosi pentru a învinge aceste
dificultăți. Evidențiază-le (prin cuvinte/simboluri) în desenul tău.
VI. Desenează-te în vârful muntelui.
Nu poţi face lucruri mari având aş-
Ai ajuns la destinație! Ești un învingător! teptări mici!
Celebrează-ți succesul printr-un motto care să te încurajeze să atingi și Google a fost un proiect în care au
alte piscuri, alte obiective. crezut doi studenți. Deși au găsit nu-
mai uși închise, chiar la mari compa-
Notează-ți mottoul în partea de sus a desenului și asociază-l cu un drapel sim- nii de IT, ei au avut încredere în ideea
bolic, desenat chiar în vârful Muntelui Profesiei. lor. Faptul că nu au renunțat, ci, dim-
potrivă, și-au făcut un plan îndrăzneț
VII. Prezintă desenul tău colegilor și invită-i să facă același lucru. de aplicare a ideii, a făcut posibil ca
VIII. Afișează alături de colegi desenele pe un perete al clasei. Transformați-l cel mai mare motor de căutare să fie
într-o „Galerie a proiectelor de viitor”. utilizat azi de milioane de oameni.
Când vrei să afli ceva, cel mai pro-
babil vei alege să apeși pe iconul
CUCEREȘTE! Google și apoi te vei duce la secțiu-
nea „search” a paginii.
Cuceririle de azi
Acesta este un proiect mare, cu un
◼ Ce aspecte legate de proiectul de educație și carieră ți s-au clarificat? rezultat mare, pentru că ei au avut
◼ Care dintre componentele proiectului ți se par mai dificil de realizat? Dar așteptări mari!
mai ușor? De ce?
◼ Care sunt primii pași pe care îi vei face imediat ce se termină ora pentru
a-ți atinge obiectivele de educație și carieră ?
Cuceririle de mâine
Pornind de la experiența dobândită în cadrul exercițiului privind „esca-
ladarea Muntelui Profesiei”, realizează propriul plan personal de educație
și carieră, care să cuprindă următoarele rubrici:
OBIECTIV 1:
Strategii de depășire a
Activități Termene Resurse Obstacole obstacolelor
OBIECTIV 2: Constantin Brâncuși (1876–1957)
Strategii de depășire a
Activități Termene Resurse Obstacole obstacolelor
IZVOR DE INSPIRAȚIE
OBIECTIV 3:
Strategii de depășire a „Trebuie să încerci necontenit să
Activități Termene Resurse Obstacole obstacolelor urci foarte sus, dacă vrei să poți să
vezi foarte departe.”
Constantin Brâncuşi
91

