Page 94 - consiliere-viii-l
P. 94
Recapitulare
1. Am învățat, mi-am consolidat cunoștințele!
O metodă eficientă în vederea
atingerii obiectivelor personale
și de carieră o reprezintă
identificarea punctelor tari și slabe, Un punct forte în explorarea
traseelor vocaționale îl reprezintă
Analizarea direcției profesionale recunoasterea oportunităților și colectarea organizată a informațiilor
se poate realiza cu ajutorul teoriei amenințărilor. despre oportunitățile școlare.
lui Holland, teorie ce sprijină
procesul de conturare a intereselor
Fișa de înscriere la liceu
dominante legate de viitoarea este un document important al
profesie.
metodologiei de admitere în clasa
a IX-a.
Luarea unei decizii de carieră MANAGEMENTUL Planul de carieră este un
presupune explorarea
oportunităților de carieră, CARIEREI instrument valoros, cu ajutorul căruia
analizarea lor în raport cu propriul ne stabilim obiectivele, acțiunile,
potențial și selectarea celei mai termenele, resursele, posibilele
potrivite variante în raport cu obstacole și strategiile de depășire
aspirațiile, potențialitățile și a lor în vederea alegerii viitoarei
posibilitățile existente. cariere.
2. Exersez și mă dezvolt!
Metoda „World Café” Masa 1: Care este cariera mea de vis și pe ce mă bazez
Tu și colegii tăi sunteți invitați să intrați în LUMEA când spun că voi fi împlinit din punct de vedere profesional?
PROFESIILOR, pentru a vă îndrepta către profesia dorită. Masa 2: Cum îmi adun informațiile despre cariera
Aveți însă la vamă o perioadă de așteptare, timp în care visată?
sunteți invitați să luați o cafea sau un ceai la cafeneaua Masa 3: Ce pași trebuie să fac în vederea obținerii cari-
de vizavi de vamă. erei de vis?
Masa 4: Ce obstacole pot întâmpina în drumul către
1. Se prezintă regulile metodei „World Café”: cariera mea de vis?
a) La fiecare masă a cafenelei există o gazdă, care va 4. Pentru fiecare întrebare, profesorul acordă apro-
nota toate informațiile oferite de musafirii din cafenea. ximativ cinci minute de discuție. La expirarea timpului,
b) Gazdele nu pot pleca de la masă. toți clienții cafenelei vor schimba masa, pentru a avea
c) Discuțiile trebuie să rămână pe tema trasată de alți parteneri de discuții.
cadrul didactic.
5. Singurii care nu se mută sunt elevii-gazdă, care au
2. Se formează grupele și se stabilesc gazdele pentru datoria de a-i informa, pe scurt, pe nou-veniți, asupra
fiecare masă din cafenea. discuțiilor avute anterior în cafenea.
3. Se prezintă cele patru întrebări la care elevii-musa- 6. Fiecare gazdă prezintă concluziile finale ale mesei
firi sunt rugați să răspundă: respective.
92