Page 15 - educatie-muzicala-viii
P. 15

Unitatea 1                                             13

                Descoperă!

            1. Solfegiază și cântă cu text melodia April, de Stephen C. Foster.     Portofoliu
                                         April
                                                              Stephen C. Forster




















            2.  Citește  cu  atenție  versurile  melodiei  și  încadrează,  din  punct  de
         vedere tematic, melodia într-un gen muzical cunoscut.                Folosind  modelul  din  secțiunea  Portofoliu
            3. a) Accesează, în manualul digital, partitura melodiei April pentru cor   a manualului digital, completează o fișă de
         pe două voci egale. Cu ajutorul profesorului, învață vocea a II-a.   compozitor pentru Stephen C. Foster.
            b) Activitate în echipă: Cântați în clasă melodia în varianta corală. Ce
         variantă îți place mai mult?

              Amintește-ți!                                                         Portret de compozitor

             Vocea umană se clasifică, în funcție de timbru, în: voci masculine,
           voci  feminine  și  voci  de  copii.  Accesează  în  manualul  digital  tabelul
           vocilor umane și transcrie-l în caietul de muzică.
             Corul este un ansamblu vocal ce reunește voci de același tip (voci de
           copii, voci feminine, voci masculine) sau mixte. Formațiile corale pot
           interpreta lucrări corale a capella sau cu acompaniament instrumental.


                Exersează!

            1. Accesează, în manualul digital, partitura canonului Toamna, de Henry
         Purcell.
            2. Solfegiază și cântă cu text melodia.
            3. Activitate în echipă: Cântați în clasă melodia în canon pe două și,
         respectiv, trei voci.

                                                                              Henry  Purcell  (1659−1695)  a  fost  un  com-
                Provocare creativă                                            pozitor  englez,  reprezentant  al  Barocu-
                                                                              lui  muzical.  Creația  sa  cuprinde:  lucrări
            Împărțiți  clasa  în  două  grupe  egale  ca  număr  de  membri.  În  echipă,     orchestrale  (suite),  lucrări  instrumentale
          alegeți  3-4  melodii  cu  ajutorul  cărora  să  realizați  un  moment  artistic   de  cameră  (sonate,  fantezii)  și  lucrări  vo-
          vocal pe o temă preferată de voi (ex.:  Toamna, Adolescența, Natura etc.)   cal-instrumentale  (lucrări  liturgice  sau
          Prezentați-le colegilor momentul vostru.                            vocale).  Purcell  rămâne  în  istoria  muzicii
                                                                              drept cel mai important creator de operă
            Indicii de rezolvare: Puteți alege melodii din repertoriul contemporan   din Barocul englez. Cele mai semnificative
          sau din melodiile învățate în clasă. Pentru mai multă inspirație, accesează   creații de gen sunt: Dido și Eneas, Regele
          secțiunea Repertoriu (p. 91).                                       Arthur, Crăiasa zânelor, Dioclesian.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20