Page 22 - educatie-muzicala-viii
P. 22

20                                             Unitatea 1


                                            Evaluare continuă



                Recapitulare


  Accent                      R V A L S O K                            1   a) Găsește următoarele noțiuni în careul ală-
  Armonie                     E O Q E U M Z                               turat: armonie, accent, beatbox, canon, coral,
                                                                          eterogene,  madrigal, măsură,  măsuri  compu-
  Beatbox                     P C E M I O G                               se, melodie, muzică instrumentală, omogene,
  Canon                       E A I M J G E                               percuție, repertoriu, ritm, vals, vocalize.
  Corale                      R L M Z W E A                                b)  Explică,  în  caiet,  noțiunile  evidențiate  cu
  Eterogene                   T I J E T N X                               bold în seria de mai sus.
  Madrigal  M A S U R A O Z C O Y E S Y W B I A Z                      2   a)  Organizați  în  grupe  de  5−6  elevi,  accesați,
                                                                          în manualul digital, partiturile necesare inter-
  Masura    S I Y I V H R E P E R C U T I E E N V                         pretării în ansamblu vocal-instrumental a me-
  Masuri compuse  M U Z I C A I N S T R U M E N T A L A                   lodiei Om bun, de Dan Andrei Aldea.
  Melodie   C O R A L E U E T E R O G E N E T D B                          b)  Realizați,  în  echipă,  un  acompaniament
  Muzica instrumentala  M M A S U R I C O M P U S E J M B R T               ritmic care să se potrivească cu cel al chitarei
                                                                          și al  blockflöte-ului.
  Omogene   M A D R I G A L A E R X X X H Y O Z K                          c) Prezentați-le interpretarea voastră și colegi-
            F E P R I T M U Z L Q B E A T B O X R
  Percutie                    A R M O N I E                               lor de clasă.
  Repertoriu                  C X D D D I R
  Ritm                        W S U I E E B
  Vals                        V E J E I G Q
  Vocalize                    A C C E N T X
                              C A N O N H D




                Evaluare


           Notează în caiet A (Adevărat) sau F (Fals) pentru fiecare dintre afirmațiile următoare:
            1   Vocalizele sunt exerciții pentru încălzirea vocilor.  6   Acompaniamentul instrumental al unei melodii poate fi rea-
                                                                lizat doar de instrumente de percuție.
            2   Corul este o formație ce cântă măsurile compuse eterogene
              doar pe mai multe voci.                        7   Auftakt-ul dirijoral (gestul inițial) este gestul cel mai impor-
                                                                tant în tactarea dirijorală.
            3   Gruparea timpilor ce se repetă periodic se numește măsură.
                                                             8   Accentul într-o măsură cade doar pe timpii pari.
            4   Dirijorul este persoana care coordonează, din punct de vedere
              muzical, o orchestră sau un cor..              9   Corul este o formație vocală destinată vocilor de copii.
            5   Chitara este un instrument de suflat cu coarde.

                                   Punctaj cerințe                   Autoevaluare   Evaluarea profesorului
                1.   90 de puncte (câte 10 puncte pentru fiecare răspuns corect)
                10 puncte din oficiu
                TOTAL: 100 de puncte

                Pentru autoevaluare, verifică răspunsurile corecte în varianta digitală sau la finalul manualului.
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27