Page 87 - educatie-plastica-viii
P. 87
Proiecte și evenimente Capitolul IV
dacă ați înțeles linia dominantă, formele
specifice, tipul de geometrizare etc.;
încadrați formele pe o zonă vizibilă a unei
ținute vestimentare (pe piept, pe spate, pe
o mânecă, pe un picior, pe o pălărie etc.);
desenați cu creionul înainte să începeți să
pictați cu culori;
pictați fără grija că ați putea da greș,
fiindcă totul se poate corecta.
◼ Folosind culori sau markere textile și
obiecte vestimentare ce pot fi „reînnoite“,
realizați singuri o ținută unică, pe care să o
purtați cu stil și cu mândrie.
◼ Când alegeți numele proiectului, trebuie
să arătați că aveți atitudine, că aveți umor,
că vă gândiți să transmiteți un mesaj.
c. Promovarea
◼ Un astfel de proiect poate avea ca scop
o prezentare de modă prin care să se pro- Fig. 6 Afiș de promovare.
moveze obiectele vestimentare.
◼ Prezentarea de modă poate fi organizată
în orice spațiu mai larg al școlii, unde pot
participa mai mulți elevi și unde există o
bună vizibilitate a „podiumului”.
◼ Prezentarea de modă poate fi promovată
prin diferite modalități: realizarea unui afiș
sau a unui eveniment online, pe rețelele de
socializare.
◼ O abordare inovativă a prezentării va
spori interesul publicului.
◼ Completați pentru fiecare proiect fișa de
observare a activității și apreciați situația
cea mai apropiată de modul în care v-ați
implicat în aceste proiecte.
Fig. 7 Haine pictate manual (sursa de inspirație: Henri Rousseau).
Fig. 5 Haine pictate manual (sursa de inspirație:
Jean-Michel Basquiat). Fig. 8 Haine pictate manual (sursa de inspirație: Gustav Klimt).
85
85