Page 85 - educatie-plastica-viii
P. 85

Proiecte și evenimente                                                                     Capitolul IV


            c. Afișul de promovare

               ◼ În  vederea  organizării  unui  concurs,  va
            trebui să îndepliniți următorii pași:
               ƒ întocmirea unui regulament în care sunt
               specificate:  tema,  o  listă  de  filme  de
               referință, termenul-limită, forma de în-
               scriere  și  criteriile  de  evaluare  în  urma
               cărora juriul va alege câștigătorii;
               ƒ  stabilirea juriului;
               ƒ  promovarea concursului;
               ƒ  prezentarea rezultatelor;
               ƒ  premierea câștigătorilor și expoziția.
               ◼ În  ceea  ce  privește  promovarea,  puteți   Fig. 6 Interpretarea unei imagini din filmul Barbie, 2024.
            realiza un afiș sugestiv al concursului. În
            Fig. 5  puteți  observa  un  exemplu  în  care
            elevii au folosit ca referință afișul filmului
            Pulp Fiction, 1994. Imaginea are ca centru de
            interes portretul personajului feminin, care
            „caută”  atenția  privitorului.  Titlul  filmu-
            lui a fost înlocuit cu cel al concursului. Deși
            fotografia nu este realizată, conform afișu-
            lui  original,  aceasta  sugerează  atmosfera
            imaginii de referință, atitudinea personaju-
            lui  principal  și  prezintă  o  gamă  cromatică
            similară.
               ◼  Pentru un plus de expresivitate și de au-
            tenticitate, se recomandă evitarea editării
            pe calculator a imaginilor. Improvizația, fie    Fig. 7 Interpretarea unei imagini din filmul Truman Show, 1998.
            ea rudimentară, conferă o notă de origina-
            litate.


















                                                      Fig. 8 Interpretarea unei imagini din filmul The Shining, 1980.






















            Fig. 5 Afișul de promovare.               Fig. 9 Interpretarea unei imagini din filmul Matrix Reloaded, 2003.
                                                                                                               83
                                                                                                           83
 Fig. 2 Interpretarea unei imagini din filmului de animație „Ratatouille”, 2007
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90