Page 17 - educatie-sociala-viii
P. 17
Lecția 2: Drepturi și responsabilități ale consumatorului. Protecția consumatorului Unitatea 1
1. Aplică
1. Folosește un telefon sau un calculator cu acces la internet, accesează codul QR
alăturat și urmează pașii pentru înregistrarea unei sesizări la ANPC. Nu finaliza însă
înregistrarea! E doar un exercițiu.
2. Identifică adresa Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor din
județul tău.
2. Joc de rol / Lucrăm în echipă
Împărțiți-vă în echipe de câte trei. Un elev va fi vânzătorul, un elev va fi cumpărătorul, iar alt elev va
fi reprezentantul ANPC. Cumpărătorul încearcă să schimbe un produs defect și discută pe rând cu vân-
zătorul, care refuză, iar apoi cu reprezentantul ANPC. Ulterior reprezentantul ANPC discută la rândul
său cu vânzătorul. Fiecare parte implicată prezintă argumente, fără a face atac la persoană. Prezentați
clasei soluția găsită!
3. Reflectează
De ce crezi că este important să soliciți bon fiscal după fiecare achiziție?
4. Verifică dacă ai înțeles
Copiază pe caiet cele două coloane de mai jos, iar apoi unește prin săgeți instituția din coloana din
stânga cu tipul de produse și servicii pentru care primește sesizări din coloana din dreapta:
Instituții Tipuri de produse și servicii
ANPC – Autoritatea Națională pentru Asigurări
Protecția Consumatorului
CSALB – Centrul de Soluționare Alternativă Produse alimentare
a Litigiilor în domeniul Bancar
ASF – Autoritatea de Supraveghere Servicii financiare
Financiară
5. Portofoliu
Alcătuiește un portofoliu despre una dintre următoarele instituții, la alegere: Autoritatea de Su-
praveghere Financiară (ASF), Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar
(CSALB), Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului din județul tău.
Portofoliul va cuprinde:
o scurtă descriere a instituției (3-4 fraze despre rolul și activitățile ei);
datele de contact (adresă fizică, site web, e-mail, telefon);
una sau mai multe imagini cu sediul instituției;
opinia ta privind utilitatea instituției respectivă și motivarea alegerii.
15
15