Page 8 - istoria-comunismului-xii
P. 8

6

        PORTOFOLIUL ELEVULUI/
        METODE DIDACTICE
        l  ACVARIUL… 58
        l  ANALIZĂ INTERDISCIPLINARĂ… 52,
         54, 56, 63, 67, 106, 108, 111
        l  ANCHETĂ ORALĂ/INTERVIU… 43, 89
        l  ANCHETĂ SOCIALĂ… 15, 35, 68, 81
        l  (AUTO)EVALUARE… 19, 23, 31, 59, 67,
         77, 91, 109, 121, 126, 127
        l  BIBLIOTECA VIE… 125
        l  BIBLIOTECA VIRTUALĂ… 52, 115, 121
        l  BRAINSTORMING… 74
        l  CUBUL… 15
        l  DEZBATERE… 9, 57, 71, 81, 117, 125
        l  DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR…
         30, 57, 90 (Activitate de
         consolidare)
        l  DEZVOLTAREA SPIRITULUI CRITIC…
         48, 50, 107 („Controverse”), 112, 116
         („Controverse”), 119
        l  DIAGRAME/ORGANIZATOARE
         GRAFICE… 9, 11, 12, 13, 18, 19, 30,
         34, 35, 39, 58 (friză cronologică, d.
         Venn, Acvariul), 72, 74, 84, 89, 90,
         98, 108, 110, 113, 118, 120
        l  DISCURS… 41
        l  EBOOK… 124
        l  ESEU STRUCTURAT… 30, 33, 44, 61
        l  EXPLOZIA STELARĂ… 18
        l  FIȘE: Fişă biografică… 71/
         Fişă de analiză… 48/
         Fişă de confruntare… 11/
         Fişă de documentare… 97/
         Fişă de dezbatere… 30/Fişă de    COMPETENȚE GENERALE
         lucru… 116/Fişă de observare a
         comportamentului civic… 19/Fişă de   1.  Utilizarea adecvată a limbajului de specialitate
         navigare… 24/Fişă de vizionare… 17/  în analizarea faptelor istorice
         Mă evaluez civic!... 37, 87
        l  HARTĂ CONCEPTUALĂ… 123         2.  Examinarea critică și responsabilă a informațiilor oferite de
        l  HĂRȚI COMPARATIVE… 122–123       diverse surse pentru investigarea unor fapte istorice
        l  INVESTIGAȚIE… 10, 62, 64–65, 101  3.  Dezvoltarea unei atitudini critice și a unei conduite proactive față de o
        l  JOC DE ROL… 37, 87               lume în continuă schimbare, prin valorificarea experiențelor trecutului
        l  JURNAL… 49, 96/ Jurnal
         reflexiv… 25, 30, 63/ Jurnal     COMPETENȚE SPECIFICE
         de introspecție… 120
        l  MICUL MUZEU AL                 1.1.  Utilizarea informației din surse istorice referitoare la concepte istorice
         COMUNISMULUI… 123                   și coordonate de timp și spațiu, în diverse situații de comunicare
        l  PĂLĂRIILE GÂNDITOARE… 120      1.2.  Exprimarea orală și în scris a ideilor și a opiniilor, referitoare la fapte
        l  PORTOFOLIU… 14 (p. digital),      din istoria recentă a românilor, folosind limbajul de specialitate
         64–65, 76, 83, 93, 113, 115, 125
        l  PROIECT DE GRUP… 9, 25, 28, 61, 74,   2.1.  Analizarea modelului economic, social, politic și
         102, 112, 122                       cultural al regimului comunist din România
        l  PROIECT INDIVIDUAL… 26, 30, 74, 92  2.2.  Compararea, în sursele de informare, a perspectivelor multiple
        l  REFERAT ȘTIINȚIFIC… 124           referitoare la fapte și diferite aspecte ale regimului comunist
        l  REPORTAJ… 51                   2.3.  Explicarea cauzalității, a continuității și a schimbării în istoria
        l  STUDIU DE IMAGINE… 33, 50, 63,    recentă a românilor, folosind argumente din sursele de informare
         70, 125                          3.1.  Formularea unor opinii argumentate referitoare la fapte,
        l  TURUL GALERIEI… 22, 31, 61, 76, 89, 91  personalități, din istoria recentă a românilor
        l  VIZIONEAZĂ/ASCULTĂ… 17, 21, 31,   3.2.  Demonstrarea unui atitudini critice față de impactul evenimentelor/
         46, 63, 65, 70, 75, 79, 85, 88, 91, 99,   proceselor istorice asupra individului și a comunității
         107, 108, 117, 119, 121, 125
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13