Page 8 - istoria-comunismului-xii
P. 8
6
PORTOFOLIUL ELEVULUI/
METODE DIDACTICE
l ACVARIUL… 58
l ANALIZĂ INTERDISCIPLINARĂ… 52,
54, 56, 63, 67, 106, 108, 111
l ANCHETĂ ORALĂ/INTERVIU… 43, 89
l ANCHETĂ SOCIALĂ… 15, 35, 68, 81
l (AUTO)EVALUARE… 19, 23, 31, 59, 67,
77, 91, 109, 121, 126, 127
l BIBLIOTECA VIE… 125
l BIBLIOTECA VIRTUALĂ… 52, 115, 121
l BRAINSTORMING… 74
l CUBUL… 15
l DEZBATERE… 9, 57, 71, 81, 117, 125
l DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR…
30, 57, 90 (Activitate de
consolidare)
l DEZVOLTAREA SPIRITULUI CRITIC…
48, 50, 107 („Controverse”), 112, 116
(„Controverse”), 119
l DIAGRAME/ORGANIZATOARE
GRAFICE… 9, 11, 12, 13, 18, 19, 30,
34, 35, 39, 58 (friză cronologică, d.
Venn, Acvariul), 72, 74, 84, 89, 90,
98, 108, 110, 113, 118, 120
l DISCURS… 41
l EBOOK… 124
l ESEU STRUCTURAT… 30, 33, 44, 61
l EXPLOZIA STELARĂ… 18
l FIȘE: Fişă biografică… 71/
Fişă de analiză… 48/
Fişă de confruntare… 11/
Fişă de documentare… 97/
Fişă de dezbatere… 30/Fişă de COMPETENȚE GENERALE
lucru… 116/Fişă de observare a
comportamentului civic… 19/Fişă de 1. Utilizarea adecvată a limbajului de specialitate
navigare… 24/Fişă de vizionare… 17/ în analizarea faptelor istorice
Mă evaluez civic!... 37, 87
l HARTĂ CONCEPTUALĂ… 123 2. Examinarea critică și responsabilă a informațiilor oferite de
l HĂRȚI COMPARATIVE… 122–123 diverse surse pentru investigarea unor fapte istorice
l INVESTIGAȚIE… 10, 62, 64–65, 101 3. Dezvoltarea unei atitudini critice și a unei conduite proactive față de o
l JOC DE ROL… 37, 87 lume în continuă schimbare, prin valorificarea experiențelor trecutului
l JURNAL… 49, 96/ Jurnal
reflexiv… 25, 30, 63/ Jurnal COMPETENȚE SPECIFICE
de introspecție… 120
l MICUL MUZEU AL 1.1. Utilizarea informației din surse istorice referitoare la concepte istorice
COMUNISMULUI… 123 și coordonate de timp și spațiu, în diverse situații de comunicare
l PĂLĂRIILE GÂNDITOARE… 120 1.2. Exprimarea orală și în scris a ideilor și a opiniilor, referitoare la fapte
l PORTOFOLIU… 14 (p. digital), din istoria recentă a românilor, folosind limbajul de specialitate
64–65, 76, 83, 93, 113, 115, 125
l PROIECT DE GRUP… 9, 25, 28, 61, 74, 2.1. Analizarea modelului economic, social, politic și
102, 112, 122 cultural al regimului comunist din România
l PROIECT INDIVIDUAL… 26, 30, 74, 92 2.2. Compararea, în sursele de informare, a perspectivelor multiple
l REFERAT ȘTIINȚIFIC… 124 referitoare la fapte și diferite aspecte ale regimului comunist
l REPORTAJ… 51 2.3. Explicarea cauzalității, a continuității și a schimbării în istoria
l STUDIU DE IMAGINE… 33, 50, 63, recentă a românilor, folosind argumente din sursele de informare
70, 125 3.1. Formularea unor opinii argumentate referitoare la fapte,
l TURUL GALERIEI… 22, 31, 61, 76, 89, 91 personalități, din istoria recentă a românilor
l VIZIONEAZĂ/ASCULTĂ… 17, 21, 31, 3.2. Demonstrarea unui atitudini critice față de impactul evenimentelor/
46, 63, 65, 70, 75, 79, 85, 88, 91, 99, proceselor istorice asupra individului și a comunității
107, 108, 117, 119, 121, 125

