Page 8 - istorie-viii-l
P. 8

Competențe generale și competențe specifice



           1. Utilizarea în contexte diverse a coordonate-     3.1.Valorificarea experiențelor istorice oferite de
        lor și reprezentărilor de timp și spațiu            acțiunea personalităților/grupurilor în contexte isto-
           1.1. Utilizarea coordonatelor de timp și spațiu în  rice variate.
        rezolvarea unor situații-problemă.                     3.2. Realizarea de proiecte care promovează di-
           1.2 Analizarea faptelor istorice utilizând coordo-  versitatea socio-culturală.
        nate spațio-temporale în contexte diferite.            4. Folosirea autonomă și responsabilă a instru-
           2. Utilizarea critică și reflexivă a limbajului de  mentelor necesare învățării permanente
        specialitate și a surselor istorice                    4.1. Realizarea unor investigații istorice prin utili-
           2.1. Prezentarea unei teme istorice prin valorifi-  zarea resurselor multimedia.
        carea informațiilor oferite de diverse surse.          4.2. Inițierea, dezvoltarea și aplicarea de proiecte
           2.2. Argumentarea unei opinii referitoare la un  individuale și de grup valorificând diverse experien-
        fapt istoric prin utilizarea informațiilor provenite  țe istorice.
        din diferite surse.                                    4.3. Adaptarea perspectivelor transdisciplinare în
           3. Manifestarea comportamentului civic prin  abordarea unor probleme sensibile și controversate
        valorificarea experienței istorice și a diversității  în istorie și în viața cotidiană.
        socio-culturale



























        FIȘA DE OBSERVARE SISTEMATICĂ A ACTIVITĂȚII ȘI A COMPORTAMENTULUI ELEVULUI

           La finalul fiecărei unități de învățare  te invităm să reflectezi asupra activității tale și să completezi
        următoarea fișă, pe care să o adaugi în portofoliul personal. Această fișă te va ajuta să identifici reușitele
        tale, dificultățile pe care le poți remedia și vei observa astfel progresul tău în procesul de învățare.

             La finalul acestei unități de învățare pot să  Niciodată     Rar          Uneori     Întotdeauna
         Rezolv sarcinile de lucru corect și la timp
         Îmi exprim opinia și să o susțin cu argumente valide
         Mă implic în munca de echipă, am o atitudine pozitivă
         și pot să colaborez cu ceilalți
         Adresez întrebări clare și relevante pentru subiect
         Identific unde am greșit și pot să găsesc soluții
         Mă informez, să solicit informații și să prezint sau să
         folosesc aceste informații pentru a rezolva sarcini de lucru

           Portofoliul reprezintă oglinda parcursului tău de învățare în acest an școlar, vei adăuga în el fișe biografice,
        investigații, proiecte, fișe de lucru, teste și alte materiale pe care le vei găsi marcate în manual.

        6      COMPETENȚE GENERALE ȘI SPECIFICE
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13