Page 8 - istorie-viii-l
P. 8
Competențe generale și competențe specifice
1. Utilizarea în contexte diverse a coordonate- 3.1.Valorificarea experiențelor istorice oferite de
lor și reprezentărilor de timp și spațiu acțiunea personalităților/grupurilor în contexte isto-
1.1. Utilizarea coordonatelor de timp și spațiu în rice variate.
rezolvarea unor situații-problemă. 3.2. Realizarea de proiecte care promovează di-
1.2 Analizarea faptelor istorice utilizând coordo- versitatea socio-culturală.
nate spațio-temporale în contexte diferite. 4. Folosirea autonomă și responsabilă a instru-
2. Utilizarea critică și reflexivă a limbajului de mentelor necesare învățării permanente
specialitate și a surselor istorice 4.1. Realizarea unor investigații istorice prin utili-
2.1. Prezentarea unei teme istorice prin valorifi- zarea resurselor multimedia.
carea informațiilor oferite de diverse surse. 4.2. Inițierea, dezvoltarea și aplicarea de proiecte
2.2. Argumentarea unei opinii referitoare la un individuale și de grup valorificând diverse experien-
fapt istoric prin utilizarea informațiilor provenite țe istorice.
din diferite surse. 4.3. Adaptarea perspectivelor transdisciplinare în
3. Manifestarea comportamentului civic prin abordarea unor probleme sensibile și controversate
valorificarea experienței istorice și a diversității în istorie și în viața cotidiană.
socio-culturale
FIȘA DE OBSERVARE SISTEMATICĂ A ACTIVITĂȚII ȘI A COMPORTAMENTULUI ELEVULUI
La finalul fiecărei unități de învățare te invităm să reflectezi asupra activității tale și să completezi
următoarea fișă, pe care să o adaugi în portofoliul personal. Această fișă te va ajuta să identifici reușitele
tale, dificultățile pe care le poți remedia și vei observa astfel progresul tău în procesul de învățare.
La finalul acestei unități de învățare pot să Niciodată Rar Uneori Întotdeauna
Rezolv sarcinile de lucru corect și la timp
Îmi exprim opinia și să o susțin cu argumente valide
Mă implic în munca de echipă, am o atitudine pozitivă
și pot să colaborez cu ceilalți
Adresez întrebări clare și relevante pentru subiect
Identific unde am greșit și pot să găsesc soluții
Mă informez, să solicit informații și să prezint sau să
folosesc aceste informații pentru a rezolva sarcini de lucru
Portofoliul reprezintă oglinda parcursului tău de învățare în acest an școlar, vei adăuga în el fișe biografice,
investigații, proiecte, fișe de lucru, teste și alte materiale pe care le vei găsi marcate în manual.
6 COMPETENȚE GENERALE ȘI SPECIFICE

